חדשות

בשכונת "שלום אש קול" בפ"ת זועמים: "גרינברג נמנע בהצבעה על תכנית פינוי בינוי"

רמי גרינברג מסביר מצדו כי הוא נמנע בהצבעה על התכנית פינוי בינוי הכללית משום שלא תוכננה בכובד ראש.

המקרה ארע לפני מספר ימים, כאשר חבר האופוזיציה ,רמי גרינברג, העלה פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, תחת הכותרת: "הצלחנו!", בו ציין כי תכנית פינוי בינוי מהגדולות שאושרו אי פעם בועדת התכנון ובניה של עיריית פתח תקוה, אושרה בין היתר בזכות פעילותו. וכך כתב: "אני מבקש להודות לחברי הועדה שדחפו יחד איתי למהלך היסטורי", כתב גרינברג בפוסט.

אולם מסתבר כי לא בטוח שכך הם פני הדברים, לפחות כך טוענים בשכונת אש שלום קרול מפתח תקווה. לטענתם, מעיון בפרוטוקולים של ועדת התכנון ובניה עולה כי גרינברג בכלל נמנע בהצבעות שדנו במתווה תכניות פינוי בינוי בעיר וההצלחה שניסה לקטוף לעצמו אינה שייכת לו כלל ועיקר. "ההימנעות שלו על מתווה פינוי בינוי בעיר עומדת בסתירה מוחלטת למה שפרסם בפייסבוק. זה פשוט מכעיס", אמר אחד מדיירי השכונה.

השבוע הפך הסיפור התמוה הזה לשיחת היום בפתח תקוה ורבים שאלו מדוע למעשה גרינברג נמנע בהצבעה בוועדת תכנון ובנייה על מתווה התכנית ולאחר מכן פרסם פוסט שמעיד על עצמו כמי שדחף לביצוע התכנית לאישור בוועדה, "זה תמוה מאוד", אמרו גורמים בועדת תכנון בוניה, "הוא פשוט נמנע בהצבעה ואפילו הביע בדיונים הסתייגויות רבות. לא רק שהוא לא דחף את לאישור התכנית הוא אפילו הקשה עלינו", אמר אחד מחברי הוועדה.

מי הצביע בעד ומי נמנע בועדת התכנון והבינוי על פרויקט פינוי בינוי?

אז האם רמי גרינברג ביצע פניית פרסה בנוגע לתכנית פינוי בינוי במרכז העיר?

גרינברג טוען להגנתו כי: "הדיון בו נמנעתי עסק באופן כללי בהתחדשות עירונית ללא התייחסות לפרויקט כזה או אחר", כדבריו.

ממסמכים שהגיעו לידי מערכת "ניוזים מרכז" של ועדת התכנון והבנייה של פתח תקווה, בה חבר גרינברג, עולה כי בזמן הצבעה על אישור מתווה תכנית פינוי בינוי בעיר, גרינברג וגנאדי בורשבסקי, היו חברי הוועדה היחידים שנמנעו בהצבעה. עובדה זו מסתבר לא מנעה מגרינברג להוציא הודעה לפני מספר ימים בה כתב בין היתר: "אחרי חמש שנים של קיפאון עירוני שבהן עשינו כל שביכולתנו כדי לקדם את נושא ההתחדשות העירונית בעיר, קמה ברגעים אלו החלטה היסטורית בוועדה העירונית לתכנון ובנייה… אני מבקש להודות לחברי הועדה שדחפו יחד איתי למהלך ההיסטורי".

אלא שממסמך ההצבעה המופיע כאן בכתבה, ניתן לקרוא בבירור שגרינברג היה בין אלו שנמנעו בהצבעה ולא מבין אלו ש"דחפו" לביצועה.

יש לציין כי אישור התכנית בשכונת שלום אש קרול דרמטית מאוד. מדובר בתכנית מהגדולות שיבוצעו אי פעם בעיר פתח תקוה ואין ספק כי אישור זה ישנה באופן דרמטי את פני מרכז העיר פתח תקווה, הידוע בשם אזור "שלום אש קרול". הוועדה המקומית בראשותו של ממלא מקום ראש העיר, אוריאל בוסו, אישרה את תכנית הפינוי בינוי הגדולה שתיתן אחרי 20 שנות ציפייה, לתושבי מרכז העיר את האפשרות לעבור ולחיות בדיור המותאם ל-2018. עם בתים גדולים  וחדשים. יצויין כי במשך מספר קדנציות הובטח לדיירים כי ידאגו לאישור התוכנית הנרחבת, אולם הכל נותר בגדר הבטחות בלבד ורק במהלך הקדנציה הזו התכנית אושרה לבסוף.

ברוורמן. הורה להעביר את הכספים שמחכים לקבוצה. הבקרה התקציבית חוסמת את זה בגלל ניהול תקין. צילום: עצמיברוורמן. הורה להעביר את הכספים שמחכים לקבוצה. הבקרה התקציבית חוסמת את זה בגלל ניהול תקין. צילום: עצמי

מעיריית פתח תקווה נמסר, כי ראש העיר איציק ברוורמן החליט לקחת את הנושא לטיפולו האישי. מתחילת כהונתו הוא החל לעמוד באופן ישיר מול היזמים והציב להם תנאים כך שמצד אחד הם ירצו להשתתף בפרויקט שיהפוך 200 יחידות דיור ל-750 יחידות ומצד שני ישרת את התושבים הוותיקים וידאג לרווחתם.

לפני פחות משבוע, הוועדה המקומית כאמור אישרה את התוכנית. באותו מעמד הסביר ברוורמן כי: "היזמים מעוניינים שתהיה להם אפשרות בנייה רבה, אך אנו מעוניינים לעשות סדר ולשמור על איכות חיי התושבים ואיכות החזות העירונית המבונה".

חברי הוועדה שהצביעו בעד התכנית היו: איציק ברוורמן, אוריאל בוסו, ישראל פרידמן ומשה משה. כאמור שניים נמנעו: רמי גרינברג וגנאדי בורשבסקי.

פנינו לרמי גרינברג בכדי לברר, איך יתכן שהוא מדבר על כך שהוא דחף את הפרויקט שלו חיכו כל השנים התושבים, והצבעת הוועדה מראה סיפור אחר לגמרי, כאילו הוא נמנע בכלל מלאשר את התכנית שהוא עצמו מכנה "תכנית היסטורית".

רמי גרינברג מסר בתגובה: "מדובר בשני דיונים שונים שהתרחשו בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הדיון בו נמנעתי עסק באופן כללי בהתחדשות עירונית ללא התייחסות לפרויקט כזה או אחר. מכוון שבדיון המדובר לא הוצגו דרכי פעולה אמיתיים אלא עלו רק כותרות נבובות, הנחתי שנכון להימנע ולהמתין לרצון אמיתי מצד ראש העיר לקדם את נושא ההתחדשות".

 

תמונה: רמי גרינברג. צילום: יח"צ

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות