מקומיבת ים

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה להפקיד תוכנית ענק להתחדשות עירונית בבת ים

התוכנית כוללת 1,654 יחידות דיור, 18,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 5,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ- 74,600 עבור שטחי ציבור ו-22 דונם שטחים פתוחים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בצפון מזרח בת ים, בגבול עם תל-אביב.

התוכנית המקודמת על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית בת ים והמינהלת העירונית, הינה על שטח כולל של כ-92 דונם, והיא ממוקמת מערבית לאיילון ובקרבת תחנת רכבת ישראל ותחנת המטרו העתידית בבי"ח וולפסון, דרומית לרחוב המחרוזת וצפונית לרחוב הגיבורים. כמו כן התכנית מצויה במרחק של כ-500 מ' מתחנת "מחרוזת" של הקו האדום.

התוכנית כוללת 1,654 יחידות דיור שיוקמו ב-7 מגדלים בגבהים של 25-40 קומות ועוד 13 מבנים מרקמיים של עד 10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-590 יוקצו לטובת דירות קטנות.

במגדלים הסמוכים לכיכר תחנת המטרו העתידית ונתיבי איילון, ישולבו שטחי תעסוקה בהיקף של 18,000 מ"ר ו-5,000 מ"ר שטחי מסחר שיהוו חזיתות מסחריות לכיוון הכיכר העירונית ולאורך רחובות חלמית והמחרוזת. כמו כן, התוכנית מקצה שטחים למבני ציבור בהיקף של כ- 70,000 מ"ר שישמשו בין השאר לטובת הקמת בתי ספר וגני ילדים, 4,600 מ"ר שטחי ציבור שישולבו במבני המגורים, וכ-22 דונם של שטחים פתוחים.
כיום מצויים במתחם 400 יחידות דיור בכ-30 מבני מגורים בני 4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

במסגרת התכנון נעשה שימוש ברישום תלת מימדי, זאת על מנת לאפשר פיתוח שטחים פתוחים ציבוריים מעל לקרקע ושימוש לחניה פרטית מתחת לקרקע, ועל ידי ניצול גגות המבנים לטובת שימושים ציבוריים וסביבתיים: ניהול מי נגר, יצירת אנרגיה סולארית, גינות לשימושים הציבוריים.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, ערן ניצן: "בת ים מתקדמת לעידן של תוכניות התחדשות מתחמיות גדולות. תוכנית חלמית משלבת עשרות אלפי מטרים של מבני ציבור, בניינים גבוהים של 45 קומות לאורך ציר איילון ובניינים מרקמיים בשכונה עצמה. התוכנית תהפוך את אזור חלמית לאזור מתחדש ומועצם המשלב מגורים מסחר ותעסוקה".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן-אליעזר: "התוכנית מייצרת מתחם אינטנסיבי בעירוב שימושים התואם את מיקומו האסטרטגי ותומך את רחוב המחרוזת כרחוב פעיל המקשר בין תחנת המטרו לבין התוואי האדום של הרכבת הקלה. כמו כן התכנית משפרת את הקישוריות למרקם העירוני הסובב תוך הוספת רחובות נעימים להליכה ורכיבה על אופניים.

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "תכנית מתחם חלמית שאושרה כעת להפקדה, מחדשת מתחם רחב היקף ומשמעותי מאוד, שיהווה מעתה שער כניסה חדש לעיר. בת ים ממשיכה גם בשנה זו בתנופת ההתחדשות, והתוצאות כבר ניכרות. עבודה משותפת טובה עם העירייה והמינהלת העירונית, הנמצאת בקשר ישיר עם הדיירים, הם הבסיס להצלחה של כל מיזם כזה, כפי שנוכחנו גם הפעם".

התוכנית נערכה על ידי משרד האדריכלים HQ.

משרד האדריכלים HQ.
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות