ניוזים חמיםבריאות

שירות חדש וייחודי במחוז דן-פ"ת בכללית: קורס גמילה מעישון לנשים בהריון

14 נשים הרות מהערים רמת גן, בני ברק, ראש העין, פתח תקוה והסביבה נרשמו למחזור הראשון, שנפתח לפני כשבועיים ומתקיים און ליין בטימס. בכללית מסבירים: "תופעת העישון גברה בקורונה ומסוכנת במיוחד לנשים בהריון. חובתנו לדאוג שתהיה להן מסגרת מתאימה שתלווה אותן בתקופת הגמילה"

הן נפגשות מדי יום שני בערב דרך מסך המחשב. 14 נשים המתגוררות באזורים מגוונים בגוש דן, המגיעות מרקעים שונים וגילאים שונים, אשר שני דברים מרכזיים מאחדים ביניהן. או יותר נכון, שלושה: הן בהריון או מתכננות הריון, הן מעשנות, ועל רקע הלידה המתקרבת הן מבקשות להיגמל מעישון. הסדנה החדשה והייחודית, שהשיק באחרונה מחוז דן-פ"ת בכללית, מאפשרת להן להיפגש בסביבה אינטימית, לעבור הדרכה מקצועית באדיבות המנחה עדי דיין ולקבל ליווי ותמיכה בתהליך הפסקת העישון.

לדברי מנהלת תחום קידום בריאות במחוז דן-פ"ת, יעל רייכנטל, "בתקופת הקורונה חלה עליה במספר המעשנים בארץ, במקביל להתפתחות טכנולוגיות להנגשת תכנים דיגיטליים. בעקבות המצב, יצר המחוז סדנה ייחודית, המתקיימת לראשונה במסגרת הכללית – סדנה דיגיטאלית ייחודית לגמילה מעישון לנשים בהריון. הסדנה נפתחה לפני כשבועיים בתפוסה מלאה של 14 משתתפות, כשבנוסף לנשים הרות ונשים המתכננות הריון, היא מיועדת גם לנשים מניקות. מדובר על סדנה ייחודית המונחה על ידי אחות מומחית לגמילה מעישון".

צילום באדיבות כלליתצילום באדיבות כללית

העישון בהריון מסוכן לאם ולעובר

בכללית מבהירים כי לעישון בזמן ההיריון סכנות רבות הן לאם והן לעובר, דוגמת מחות נשימה, דלקות אוזניים, אלרגיות וגזים בקרב התינוקות, וייצור מופחת של חלב לצד עלייה בסיכון להפלה וללידת פג ותינוקות עם מומים בקרב האימהות.

"לצערי למרות המודעות הגדולה הקיימת כיום לנזקי העישון, האחיות במרכזי בריאות האישה ממשיכות להיתקל אחת לכמה זמן בנשים הרות שמעשנות. בדרך כלל נשים כאלו מפסיקות לעשן ברגע שהן מגלות שהן בהריון, מחשש שייגרם נזק לעובר, אבל יש כאלו שההתמכרות הרגשית והפיזית גדולה עליהן", מספרת אהובה ברק, מקדמת בריאות מחוזית במחוז דן-פ"ת בכללית, "ההחלטה לפתוח את הקורס הספציפי הזה נועדה לאפשר לנשים האלו מרחב מוגן שהן ירגישו בן מספיק נוח להיחשף, גם כדי לסייע להן להגן על העובר ועל עצמן בתקופת ההיריון, וגם כדי לגמול אותן מעישון סיגריות לטווח הרחוק".

לדברי ברק, "המודעות לנזקי העישון אמנם הולכת וגוברת משנה לשנה, אבל לצערנו תופעת העישון עדיין קיימת בקרבנו ואף חלה התגברות מסוימת בתקופת הקורונה. בהינתן נתונים אלה, אנו בכללית מחויבים לתת את המסגרת המתאימה לנשים המעוניינות להיגמל מכך, בייחוד בצומת הקריטי של הבאת תינוק או תינוקת חדשים לעולם".

הקורס הבא ייפתח בחודש יולי הקרוב. לפרטים והרשמה ניתן לחייג למוקד הסדנאות של מחוז דן-פ"ת: 03-9766111 שלוחה 3.

צילום באדיבות כלליתצילום באדיבות כללית
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות