ניוזים חמיםתרבות

רועי ברקן: "מה יותר נכון מאשר לקרוא לפסטיבל הסרטים בחיפה על שם אבא, יהודה בארקן?"

ברקן הבן, שמנציח את אביו בדרכים רבות, תוהה מדוע לא פנו אליו מאילת וטבריה, שם צילם יהודה ז"ל את הסרטים 'אבא גנוב' ושואל האם לא מן הראוי שיקראו לפסטיבל הסרטים בחיפה על שם אביו

רועי ברקן חושב בכל יום שעובר כיצד הוא יכול להנציח את זכר אביו, השחקן והיוצר הענק, יהודה בארקן ז"ל שהלך לעולמו ממחלת הקורונה לפני מספר חודשים. לאחר שראה ושמע כיצד הנציחו את זכר אביו בנתניה ובקריית ביאליק בפארק ובמרכז תרבות, תוהה רועי מדוע לא פנו אליו מערים נוספות "אני מתפלא על עיריות כמו טבריה ואילת שהסרטים של אבא הצטלמו שם ועשו רעש והיסטוריה על אמת, איך הם לא התקשרו ולא דיברו איתי על הנצחה של אבא?" בארקן שהיה המלך של ז'אנר סרטי הבורקס הנצחיים שאין מי שלא מגיע לגיל בו הוא מתחיל לדקלם את צ'ארלי או את חכם חנוכה, עדיין לא זכה להנצחה בתחום שהוא אהב כל כך, הקולנוע. אז ממשיך רועי ברקן, בנו של יהודה בארקן ז"ל ושואל האם לא מן הראוי שפסטיבל הסרטים המתקיים בחיפה ייקרא על שם אביו, "זה יהיה מכובד ונכון שעיריית חיפה תרים את הכפפה הזאת ותיקח החלטה חשובה וטובה ומכבדת לזכרו של אבא ותקרא את הפסטיבל על שמו או לפחות לקרוא את הפרסים על שמו."  

בימים אלה רועי מנציח את אבא על ידי מכירת ספרו 'אבא גנוב 4' שלא יצא לאקרנים וגם בחולצות עם הכיתוב 'אבא גנוב', אותן מדגמנת אמה, הבת של רועי. בנוסף, חידש רועי את השיר "שוב" לזכרו של אבא עם מיכל שפירא זמרת מוכשרת ילידת חיפה והשניים הופיעו בתכנית 'כמעט שבת שלום' עם השיר של ג'וזי כץ ושמוליק קראוס ואף זכו לתגובות חמות ואוהדות.

תגובת עיריית חיפה בנושא: יהודה בארקן היה שחקן ויוצר רב זכויות. לקראת פסטיבל הסרטים של השנה הבאה נשמח לשקול בחיוב את הנצחתו במסגרת הפסטיבל ו/או במסגרת אחרת.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות