תרבותראשון לציון

כבוד למוזיאון ראשון לציון: ארכיון המוזיאון יעבור תהליך דיגיטציה ויוצג בספריה הלאומית של ישראל

מנהלת ארכיון המוזיאון, אורית שגיא, הוסיפה: "הארכיון ההיסטורי מכיל את החומרים של ועד המושבה (1922-1882), המועצה המקומית (1950-1922) והעירייה (1950 ואילך). בארכיון ישנן 28 חטיבות של חומר מינהלי, וכ- 230 חטיבות של חומר תיעודי על מוסדות ציבוריים, ארגונים קהילתיים, משפחות ואישים. בארכיון המוזיאון מצויים פרוטוקולים של ועד המושבה, ספרי נולדים ונפטרים, רשימות סטטיסטיות, אוספים אישיים של בני העלייה הראשונה, השנייה והשלישית. הארכיון כולל גם אוספים של ארגונים, מוסדות ומפעלים, כמו ארכיון בית הספר העברי הראשון, ארכיון היקב, ארכיון פנקסי הרפואה, ארכיון העדה וארכיון של עדת התימנים בראשון לציון, בהם מתוארים כל חיי ראשון לציון מאז היווסדה.

מהספרייה הלאומית נמסר: "שימור דיגיטלי מתקדם מגדיל מאוד את הסיכויים שהדורות הבאים יוכלו לא רק ליהנות מהחומרים הארכיוניים ההיסטוריים ולהפיק תועלת מן המידע השמור בהם, אלא יעמדו לרשות בני הדורות העתידיים לצורך העמקתם והרחבתם של הידע, המחקר והתובנות ביחס לחומרים שקיבלנו מן הדורות הקודמים".

צילום: אבי קקון, ובאדיבות מוזיאון ראשון לציון

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות