ראשון לציון

עיריית ראשון לציון החלה במבצע אכיפה נרחב נגד אופניים חשמליים

החברה לביטחון וסדר ציבורי בשיתוף המטה לבטיחות בדרכים מקיימים במקביל לאכיפה קמפיין הסברה לתלמידים בנוגע לחבישת קסדה, רכיבה על שביל ייעודי או על הכביש, איסור על דיבור בנייד בזמן רכיבה ועוד.
ראשון לציון נקטה יוזמה בנושא כבר לפני כשנתיים עם הקמת פורום חשיבה משותף יחד עם חברי פרלמנט הנוער, הדרכות והרצאות לתלמידים, תכנון וקידום שבילי אופניים בעיר ועוד. בנוסף, נאסרה כניסת אופניים עם מנועי עזר לבית הספר ובמקביל הקצתה העירייה מתקנים ייעודיים לתלמידים. כאמור, עיריית ראשון לציון היא גם אחת הערים שיישמו את החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות.
האופניים החשמליים הפכו בשנים האחרונות לאחד מכלי התחבורה המסוכנים ביותר. על פי הערכות, ברחובות ראשון לציון מסתובבים כ-5000 אופניים חשמליים, מבלי לקחת בחשבון כלים ממונעים אחרים כדוגמת קורקינט חשמלי. רבים מהכלים הללו מחזיקים תלמידי בתי הספר בעיר. למעשה, בשנים האחרונות, הפכו הכלים הממונעים לכלי הרכב הנפוץ עמו מגיעים תלמידים לבתי הספר תוך כדי רכיבה שלא כחוק וסיכון עוברי אורח. זו הסיבה שפתיחת שנת הלימודים לוותה השנה באכיפה של כלים אלו על ידי פקחי החברה לבטחון שהוסמכו לכך ועל ידי יחידת השיטור העירוני שהוקמה לפני כחודש ושסמכויותיה רחבות יותר.
על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2017 נרשמה עליה משמעותית של 13.7% במספר רוכבי האופניים שנפגעו בתאונות – בעוד שב-2016 דווחו 1,536 רוכבי אופניים חשמליים – ב-2017 זינק מספרם ל-1,747.
מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים, ישראל סלע, אמר: "המטרה שלנו לצמצם ככל הניתן שימוש באופניים חשמליים למי שטרם מלאו לו 16 והעלאת המודעות לשימוש באמצעי מיגון כמו קסדה ורכיבה ללא אוזניות. לאופניים החשמליים יתרונות רבים, אך כאשר רוכב אינו מבין שמדובר בכלי רכב ולא מכיר את הסכנות הטמונות בו, אנחנו נמצאים בבעיה. אני קורא מפה גם להורים לקחת אחריות ולהקפיד שילדיהם ירכבו על פי הכללים והחוק. אני מקווה שיחד עם הרוכבים ניצור שינוי אמיתי כך שכלי רכב זה ישרת את הרוכבים בבטחה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות