Uncategorized

50 שנה למלחמת יום הכיפורים: יואל לביא 

יואל לביא, אל״מ במיל׳ בעדות מצמררת על מלחמת יום הכיפורים. 50 שנה עברו וכאילו מדובר במלחמה שהתרחשה אתמול

בימים אלה אנו מציינים 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, מניחים זרים באנדרטאות לזכרם של לוחמי הגבורה העילאית שהצילה את המדינה מאבדון!

המפגש באנדרטאות מציף רגשות ותחושות של אותם ימי מלחמה קשים. מנקודת מבטי, בפרוץ מלחמת ששת הימים, 5 יוני 1967, ב – 0810, הייתי באמצע מבחן מתמטיקה בתיכון רמלה-לוד, אזעקה, ירדנו למקלט, ב – 10:00 מנהל ביה"ס זאב ביסטריצקי ז"ל, אסף אותנו היודביתניקים ושלח אותנו ללבוש מדי חאקי, אנו אמורים להגן על משמר איילון. החרדה הייתה מצמררת, השעות חלפו, רדיו קהיר פרסם מדמיונו הפרוע על הישגי המלחמה של צבא מצרים, אנחנו חפרנו מחפורות בחצרות הבתים ומסביב להם. בשלוש לפנות בוקר, 6 ביוני, קול ישראל שידר לראשונה על הישגי צה"ל – השמדת חיל האוויר המצרי, התקדמות של כוחותינו בסיני ,ולמחרת בגזרת ירדן.

מחרדה לצהלות שמחה !!!

נובמבר 1967, אני מתגייס לצה"ל, באפריל 68 עובר לחיל השריון, ב – 30 באוקטובר 1969 מסיים קורס קצינים, שובצתי כמפקד מחלקה בגדוד 53 חטיבה 188. נטלתי חלק במבצעים רבים כמפקד מחלקת טנקים (במבצע "קיתון" לדוגמא ביוני 70, הייתי מפקד כח החסימה כנגד עתודת השריון הסורית בדרום רמה"ג , במגע שנוצר השמדתי להם שלושה טנקים, אגב, הסורים קוראים למבצע "קיתון " מלחמת שלושת הימים! בכיבוש ג'בל רוס כיום הר דב השתתפתי יחד עם פלוגת הסיור של גולני בלחימה ממש מעץ לעץ כאשר הטנקים מלווים אותם בלחימה.

מהר מאוד מוניתי לתפקיד קצין המבצעים של הגדוד, באמצע שנת 71, פחות משנה וחצי מסיום קורס קצינים מוניתי למפקד פלוגה. ( דור ראשון של מפקדי פלוגות טנקים צעירים , כל מפקדי הפלוגות לפני היו לפחות בני 28 )

כמפקד פלוגה השתתפתי במספר פשיטות משוריינות של צהל בלבנון. הודעה על לידת קרן ביתי הבכורה קיבלתי בקשר (60 כאן 24 , מזל טוב נולדה לך בת) בהיותי תחת אש ברשיא אל פוחר בדרום לבנון . בגלל כושרי הגופני שותפתי גם בחדירות מעבר לקווי הגבול לאיסוף מודיעין עם מיטב סיירות צהל!

זכיתי למספר ההערכות לשבח ובאוקטובר 72 , הוענקה לי דרגת סרן בקיצור פז"מ. מיד שובצתי לתפקיד קצין אגף המבצעים של חטיבה 500, עימה יצאתי למלחמת יום הכיפורים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות