Uncategorized

ראשי רשויות בכל הארץ הודיעו על שביתה מקיפה ממחר. הסיבה: "לא מוכנים לקרן הארנונה שהממשלה רוצה לכפות עלינו"

השלטון המקומי הודיע על שביתה כללית ממחר בשל ההתנגדות שלהם ל"קרן הארנונה" שרוצה להשית עליהם הממשלה. המשמעות: לא יהיה איסוף זבל, השבתת הלימודים ואי קבלת קהל ברשויות

פורום ראשי הרשויות החליטו היום לאחר ישיבת חירום, בעקבות ההצבעה הצפויה בוועדת הכספים על העברת "קרן הארנונה" כחלק מחוק ההסדרים, על שביתה כללית החל ממחר. כרגע ראשי ערים ורשויות רבים הודיעו על הצטרפות לשביתה, עם זאת לא כולם הודיעו על הצטרפות אליה עד לשעה זו.

בהודעתם הכריזו: "אנחנו מתנגדים לקרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן ניסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים".

על פי המודל שהוצע על ידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', במסגרת חוק ההסדרים הרשויות המקומיות, כל רשות תפריש לקרן בצורה דיפרנציאלית אחוז מסוים מתוך ההכנסות מהגידול בארנונה עסקית, בהתאם להכנסה לנפש מארנונה עסקית. מתוך הקרן יוענק מענק שנתי קבוע לרשויות המקומיות בסך 2,000 שקל עבור כל היתר בנייה ליחידת דיור שהיא מוציאה.

משמעות השביתה שתתקיים ממחר היא שלא יאסף הזבל, לא יתקיימו לימודים (במוסדות שהם תחת אחריות השלון המקומי) וכן לא תהיה קבלת קהל בכל מחלקות הרשויות.

 

 

צילום חיים ביבס: טוויטר חיים ביבס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות