עיריית כפר סבא החלה בתוכנית חדשה לליווי צעירים במצבי סיכון

השבוע קיימו השותפים המקצועיים שולחן יישובי להתנעת התוכנית, שתפקידו ללמוד ולמפות את תמונת מצב הצעירים ביישוב, לבנות יעדים, סדרי עדיפות ותוכנית עבודה ברמת הרשות. כמו כן, לקדם שותפויות וקשרי עבודה בין הגורמים השונים המטפלים בפלח אוכלוסייה זה. מפגש זה התקיים במעמד: רוזי נוימן, מנהלת אגף שירותים חברתיים קהילתיים, שירה זילברמן, נציגת משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים וצאלה וקסמן גונן, סמנכ"לית שירות והסברה.
יש לציין כי בכפר סבא מובילה את התכנית הדר מועלם עמרמי, עובדת סוציאלית, שכבר נפגשת עם צעירים שהופנו אליה על ידי עובדים סוציאליים, מרכז הצעירים ועובדי קידום נוער. כמו כן היא נפגשה עם גורמים עירוניים לשם מיפוי השירותים בעיר, הצגת התוכנית וגיוסם לשיתוף פעולה. יתרה מזאת, נפתחה קבוצת צעירות אשר מהווה עבורן מקום חברתי ומענה על צרכים כמו בדידות, העדר תמיכה וחוסר במיומנויות תפקודיות.
תוכנית "יתד" היא תכנית לאומית ביוזמת משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, שמלווה ומכינה את הצעירים (18-25) בסיכון לעולם התעסוקה הן בפן האישי והן בפן הקבוצתי. בתכנית ייערכו מספר סדנאות אשר ייבחרו על פי הרלבנטיות למשתתפים. התכנית פועלת לקידום הצעירים בארבעה תחומים מרכזיים: השכלה, תעסוקה ומיומנויות; קיום פיזי, בריאות ומוגנות; רווחה ובריאות רגשית; והשתייכות משפחתית וחברתית.
רוזי נוימן, מנהלת אגף שירותים חברתיים קהילתיים, "בהתרגשות גדולה היום קיימנו שולחן יישובי להתנעת תכנית "יתד", שמיועדת ללוות צעירים במצבי סיכון. תפקידו של שולחן היישובי הוא ללמוד ולמפות את תמונת המצב של הצעירים בעיר כפר סבא, לבנות יעדים, סדרי עדיפות ותוכנית עבודה ברמת הרשות. ברצוני להודות לעו"ס הדר מועלם עמרמי שמובילה את התוכנית וכבר הספיקה להיפגש עם כ- 70 צעירים, מלווה באופן אינטנסיבי 20 צעירים ונפגשה עם מספר רב של שותפים לבניית תכניות עבור צעירים אלה" ,לנרי מנור ואיילת רודריגז מנהלות המחלקות לשירותים חברתיים שמלוות את התוכנית ולכל השותפים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות