חדשות

צפו: לתפארת עיריית פתח תקווה וישראל 2018: משפחה בת 6 נפשות, האב חולה בלוקמיה, 2 ילדים נכים, אחת אחרת פגועת טראומה, חיים באוהל בפארק בעיר וישנים על הרצפה. "העירייה עוזרת בזה שהיא לא מפנה אותנו"

המקום: גינה ציבורית ברחוב עמוס בעיר פתח תקווה.

משפחה בת 6 נפשות (ארבעה ילדים) חיה שם באוהל שבנה האב, מחוץ למקלט במקום. גם בתוך המקלט, מספר האב יואב, הם לא יכולים לחיות. למה? "שניים מהילדים שלי סובלים מאסטמה, אז בלתי אפשרי להיות במקלט בלי חלונות".

אז המשפחה חיה באוהל עם גג מפלסטיק שהאב בנה ואילתר.

המקום יש בו רחבה שהם מכנים סלון – שם המשפחה ישנה כל לילה על מזרנים שנזרקים כל לילה על הרצפה. "בקיץ חם כאן כמו בגהינום, בחורף קור אימים", מספרת האם לאליאסי.

 

זו פינת המקלחת בתוך "הסלון" בו מתקלחת באוהל משפחה בת 6 נפשות בלב פתח תקווה. צילום: סרטון של יואב אליאסי

האם מספרת שהם לא יכולים לישון בלילות, מאחר ובני נוער מגיעים לבלות בגינה ועושים רעש. הם לא יכולים להתלונן, כי הם עצמם למעשה בגדר פולשים לגינה הציבורית.

להורים שני ילדים כבדי ראייה המוכרים נכים ועוד בת הסובלת מטראומה, כפי שמספר האב: "לפני שנה וחצי היא נחשפה לפיגוע בירושלים בו נורה שוטר ומאז היא בפוסט טראומה", "היא הייתה שם וראתה הכל", מספרת עוד האם.

המקלחת נמצאת שם בסלון וכפי שמספרת האם: "כל מה שיש לנו כאן זה תרומות. הספה, זה תרומה של אנשים שרצו לזרוק אותה, הכל כאן מתרמות".

אז מה עושה העירייה שואל אליאסי את האב…האם משיבה: "העירייה עוזרת בזה שהם לא מפנים אותנו מכאן".

אליאסי: "זה התרומה של העירייה? שהיא לא זורקת אותכם מכאן? ממש איזה לב".

האב: "אנחנו התייאשנו מלהתקשר לעירייה. גם כשהתקשרנו נתנו לנו להבין שאנחנו מפריעים".

אז ככה חיה משפחה בישראל 2018, בלב פתח תקווה בגינה ברחוב עמוס 12.

אם המשפחה אומרת: "אם מישהו יש לו כיריים לתרום לנו, נשמח".

 

צילמים מסרטון של יואב אליאסי "הצל"

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות