חדשות

ההזמנה של "אגד" לבילוי וחוויה למשפחה במוזיאון "אגד" בחולון, שמסעירה רבים: "בואו לראות את אוטובוס הדמים". מבקרים: "למה פצע מדמם של משפחות הופך להזמנה ל'בילוי'?"

במוזיאון אגד חשבו שזה רעיון טוב להזמין משפחות לביקור במקום, תוך שימוש בתמונת האוטובוס שנותרה ממנו שילדה מפוחמת לרגל ציון 40 שנה לפיגוע הרצחני של אוטובוס הדמים שארע ב-11 במרץ 1978. באותו פיגוע רצחני בכביש החוף נרצחו 35 אזרחים ישראלים, חפים מפשע ונפצעו 71 שנותרו באוטובוס שעלה כולו באש ונשרף לגמרי.

התמונה של שלדת האוטובוס החרוך וההזמנה לבקר במוזיאון הכעיסה רבים. אחד מהם כתב ל"אגד" : "אני הייתי רוצה לראות איך הייתם מרגישים אם היו מזמינים אתכם לחוויה לכל המשפחה באוטובוס שבו אחד מהקרובים שלכם נשרף למוות".

 

 

ההזמנה לבילוי חול המועד של אגד, שהכעיסה רבים. צילום: אתר מוזיאון אגד

יש לציין כי מדובר במוזיאון חווייתי של אגד שבו מוצגים האוטובוסים הראשונים. בין היתר ניתן למצוא במוזיאון:

אוטובוסים עתיקים שלכל אחד יש סיפור: החל מהפורד טפלה (סיר ביידיש), שנסע בשנות ה-30 בין המושבות ושימש גם להובלת ביצים, כדי חלב, תרנגולות וירקות, דרך אוטובוס 2094 שהותקף בצומת נחלים למחרת ההצבעה של כ"ט בנובמבר (באירוע שהחל את מלחמת העצמאות), האוטובוס הראשון שנסע לסנטה קטרינה לאחר ששת הימים ועד לאוטובוס הקומותיים שפעל בשירות אגד בשנות ה-90".

 

צילום: מתוך אתר "אגד" בחולון

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות