חדשות

80 משפחות שכולות פנו לראש עיריית חולון ולתיאטרון חולון: "העבירו את מופע יהונתן גפן שתומך במחבלים מבית יד לבנים". תשובת העירייה והתיאטרון: לא מוחלט

 

ההורים כתבו במכתבם: "במופע, יהונתן גפן ידבר על נושאים פוליטיים כפי שהוא בעצמו מצהיר בריש גלי. אין ספק שדבריו הפוליטיים יהיו כמו דבריו האחרונים בראיונות בתקשורת: הבעת תמיכה במחבלים שהורשעו, והבעת תמיכה במחבלת עהאד תמימי, שסטרה והסיתה וקראה לרצח יהודים ולביצוע פיגועי התאבדות באוטובוסים…רק לפני חודשיים , והשבוע, הביע גפן תמיכה בתמימי ואמר שהיא ראויה להערכה. כמו כן הוא הביע הבנה כלפי מחבלים שמתפוצצים באוטובוסים. גפן הגדיל לעשות וקרא לחיילי צה"ל 'רוצחי ילדים'. לא הגיוני שהוא יקבל במה בבית יד לבנים. להזכירך בית יד לבנים זה אתר הנצחה לחללי צה"ל שנפלו בעודם מגנים עלינו. כולנו מממנים את בתי יד לבנים ברחבי הארץ ואיננו מעוניינים לממן מופע לאדם פוגעני זה".

אל מכתבם של ההורים הצטרף גם יו"ר יד לבנים בחולון, אלי בן שם שכתב למוטי ששון מכתב נרגש ובו קרא לו לגלות רגישות כלפי המשפחות השכולות. במכתב עוד כתב בן שם: "להזכירך כי בית יד לבנים הינו בית, מוסד, שהמשפחות השכולות מרגישות בו כביתן השני. המופע מהווה פגיעה קשה במשפחות אלו".

בין החותמים על מכתב המשפחות ישנם: מרים בן גל, אשתו של הרב איתמר בן גן, אדוה ביטון, אמה של אדל ביטון; הדס מזרחי, אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי, אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי רוזנפלד, ברנדה למקוס, אמא של דליה למקוס ועוד אחרים.

תגובתה של עיריית חולון ותיאטרון חולון שבמסגרתו מתקיים מופעו של יונתן גפן הוא סירוב מוחלט לדרישת המשפחות ויו"ר "יד לבנים" בחולון.

וזאת תגובת העירייה: "עם כל האמפתיה העמוקה שרוחש ראש העיר למשפחות השכולות, הוא סבור שאין זה נכון להתערב בשיקולים אמנותיים ומקצועיים של מוסדות  התרבות בעיר חולון. עיריית חולון ותיאטרון חולון משמרים ומקדמים אמנות וזמר עברי. בפסטיבל ימי זמר בחולון יופיעו אמנים בעלי דעות מגוונות וביניהם יהונתן גפן מזה ואריאל זילבר מזה. אנחנו מאמינים בחופש הביטוי כערך מרכזי בחברה דמוקרטית ומתנגדים לחרמות ולסתימת פיות".

 

צילום: מתוך חדשות אולפן שישי ערוץ 12,13

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות