חדשות

לקוחות בנק לאומי? הזהרו מהונאת פישינג חדשה

"קיבלתי בסך הכל חמש הודעות SMS כאלה מהשבוע שעבר", מספר עמיר (47) תושב איזור המרכז. "נכנסתי ללינק והבנתי שזה לא באמת האתר של הבנק, אז מהר יצאתי משם ופניתי למוקד פניות הציבור של לאומי, כדי להודיע להם שמישהו מנסה לעשות 'פישינג' ללקוחות".

 

איך ידעת שזה לא אתר מהימן?

"קלטתי שאין סמל של מנעול בשורת הכתובת – אני יודע שזה מעיד על אתר מאובטח ושזה אמור להופיע באתר של הבנק, וגם לא הופיע הלוגו". עמיר מוסיף כי הפניות שלו לבנק לא נלקחו ברצינות מספקת, ולטענתו ביקש בפנייתו כי הבנק יזהיר את הלקוחות מפני התרמית. "הרגשתי שיושבת שם מוקדנית שרק רוצה ללכת הביתה כי הגיעה השעה 15:00 ולא ממש מעניין אותה להעביר את הפניה שלי". אכן, לא באתר הבנק הרשמי ולא בעמוד הפייסבוק שלו קיימת הודעת אזהרה ללקוחות, כפי שראוי במקרים מהסוג הזה.

 

ההודעות שמתקבלות למכשירי הטלפון מנוסחות כאמור באופן שאמור להניע לפעולה. "חשבונך נחסם זמנית. לשחרור החסימה יש להכנס מחדש לחשבון", או "פעולתך נקלטה בהצלחה במערכת לאומי". עבור לקוחות הבנק שיודעים כי לא ביקשו לעשות פעולה כלשהי בחשבון, או שמקבלים הודעה על חסימה בחשבון הבנק – נוסח מהסוג הזה כמעט תמיד יוביל ללחיצה על הלינק המצורף, במטרה להבין מה נעשה בחשבון ולפתור את המצב.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות