חדשות

300 קנסות, בשבוע, בגובה 350 ש"ח למי שמשליך פסולת. זה ההישג בו מתפארת עיריית תל אביב, הבעיה: במקומות רבים אין פינוי אשפה ופחים. עוד "הכנסה" שמכעיסה רבים בעיר

למשל אחד התושבים העלה תמונה (כפי שניתן לראות בראש הכתבה) על פח שלא פונה על ידי העירייה ונשפך אל תוך הרחוב. בעמוד העירייה ביקשו מאותו תושב לדווח את המיקום של הפח. אלא שתושב אחר הזהיר את המצלם שלא לומר את המיקום. הסיבה? קבלו סיפור מדהים: "כדאי לך להזהר ולא לדווח לעירייה כי בסוף יקרה לך מה שקרה לי. אין פחים לבניינים שכנים ליד הבניין בו אני שוכר ואזור הכניסה לבניין שלי מתמלא בזבל מ-4 בתים שונים על בסיס קבוע. העירייה התבקשה לטפל בכך ע"י ועד הבניין בעבר, אבל נחש מה? אני וכל הדיירים (אפילו לא הבעלים של הדירות) קבלנו דו"ח על כמעט 500 שקל".

כאמור, על פניו, מדובר בדבר מבורך שיכול להיות הגיוני ואף טוב – לשמור על רחובות העיר נקיים.

אלא שהדבר עורר את כעסם של תושבים רבים בכל העיר, הסיבה: במקומות רבים בעיר פחי האשפה עולים על גדותיהם ואף יותר מכך מכמה סיבות: איסוף האשפה לא נעשה בזמנים הגיוניים, כך לפי עדויות התושבים ואף תמונות שפרסמו, ובמקרים אחרים יש נפקדות של פחי אשפה במקומות לא מעטים.

 

צילום פסולת: פייסבוק אלעד דוד

 

מודעת עיריית תל אביב על הקנסות על זריקת האשפה שעוררה את זעמם של התושבים

קבלו עדויות של תושבים משכונות שונות ברחבי העיר, כולל יפו:

 

נועה ממרכז תל אביב: "עיריית תל אביב, לא יזיק שתאספו את האשפה ברחובות מרכז העיר כמו שצריך!! העירייה לא דואגת לפינוי פחי האשפה של בנייני המגורים בתדירות מספקת, הפחים עולים על גדותיהם, אנחנו מתקשרים למוקד יותר מדי פעמים להעיר על כך. וכמובן שחלק מהזבל נשאר בחוץ!
זה בלתי נסבל לחיות ככה. תדאגו לפנות את הזבל! זה בסיסי! לדוגמא מרחובות רופין-גורדון-ארנון-שלג-פרישמן".

 

דיצה משכונת שפירא כותבת: "נראה אתכם קונסים את המסתננים בשכונת שפירא שזורקים את הזבלים שלהם מהחלון למטה. נראה אתכם אוכפים את החוק בשכונה. אתם גדולים בדיבורים השכונה שלנו הפכה לפח אשפה גדול מאוד גועל נפש!!!!".

 

קלרה, תושבת יפו כותבת: "הבעיה היא שאתם בכלל לא מנקים את הרחובות. הרצפות בכל יפו מתגעגעות למנקה אני פותחת כל יום 10 פניות והעירייה סוגרת אותן מבלי לטפל גועל נפש של עירייה".

 

מורן מפלורנטין כותבת: "בפינת הרצל פלורנטין אפשר להשאיר את הפח אבל אולי יהיה נחמד אם העירייה תנקה את האזור הזה מדי פעם ולא תשאיר אותו מטונף. בכלל יהיה נחמד אם העירייה תשקיע קצת יותר בניקיון שכונת פלורנטין".

 

רינה מנווה אליעזר מוסיפה: "באזור שלנו בנוה אליעזר נעלמו לפתע ביום בהיר כל הפחים הכחולים שמיועדים לנייר למחזור וכך העירייה רוצה שהתושבים ימחזרו אשפה. כמו שביום בהיר אחד נעלמו הפחים החומים שמיועדים לאשפה רטובה. עיריית תל אביב אתם צריכים לוודא שלתושבים יש היכן לזרוק את האשפה ולא להקשות עליהם על ידי ריכוז הפחים במקום ציבורי אחד. נא להחזיר את הפחים הכחולים לרחוב".

לירון משכונת נוגה: "עירית תל אביב.. באמת שהכי קל למנות גובים ולשלוח אותם לגבות .. אין ספק שהקמתם עסק מצליח. חבל שהלקוחות לא מרוצים. לא יתכן שאין אף פח מיחזור אחד ושאין מספיק פחים בשכונת נוגה באופן כזה שצריך להתחיל להסתובב בכל השכונה לחפש פח שנשאר בו מקום. נכון שהמשאיות שלכם עוברות הרבה ושמות פס על כל מי שנוסע מאחוריהם אבל הרבה יותר קל להוציא דוחות.
בוא נחשוב רגע בהגיון.. באתי עם השקית זבל לפח הקרוב לביתי והיה מקום בפח אבל החלטתי שיותר מגניב לשים את זה ליד הפח. אולי תתנו הנחיות לפקחים שאם הפח מלא ויש זבל ליד אז לא לתת לקנס. ואם לתת אז אפשר לקנוס את מי שאחראי על תכנון הפחים. את מחלקת התברואה שלא פינתה את הפח".

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות