ניוזים חמיםירושלים

עיריית ירושלים מסיימת היערכותה לפסח

מבצע ניקיון נרחב ברחבי העיר, הכולל ניקיון שטחים פתוחים, טיאוט מוגבר ואיסוף גרוטאות; היערכות לביעור חמץ והגעלת כלים; חידוש סימוני כבישים; בדיקת תקינות תאורה ותאורת חג; שתילה נרחבת של פרחי אביב ועוד

עיריית ירושלים, באמצעות מינהל התפעול, מסיימת בימים אלה היערכות לקראת חג הפסח, במסגרתה מתקיים, בין השאר, מבצע ניקיון רחב היקף בכל רחבי העיר ע"י אגף התברואה. הוכפלו משמרות הניקיון, נוספו רכבי איסוף אשפה, תדירות האיסוף עלתה והתווספו כלי ניקיון מסוגים שונים.

הניקיון מתקיים בצירים הראשיים, במבואות ובשכונות. טיאוט ידני מתבצע בשכונות וכולל ניקיון שבילים ומעברי רחובות מדורגים. מבוצע גם ניקיון השפפי"ם והשפ"צים (שטחים פרטיים/ ציבוריים פתוחים) בכל רחבי העיר.

בנוסף, יתקיים מבצע נרחב לאיסוף גרוטאות ושטיפה יסודית של השווקים: מחנה יהודה, רחוב מלכי ישראל, שוק הבוכרים, שוק מאה שערים ושווקי העיר העתיקה, וכן במרכז העיר ובמרכזים מסחריים. תחנות אוטובוסים ברחבי העיר ותוואי הרכבת נשטפים גם הם לקראת החג.

במסגרת ביעור חמץ והגעלת כלים, העירייה נערכת להצבת כ-250 מכלים ייעודיים לשריפת חמץ ומפרסמת הנחיות להגעלת כלים. אגף התברואה יציב מכלים חדישים – ייעודיים, בטיחותיים מעוצבים ומותאמים בגובהם ובנפחם לשמירה על בטיחות המשתמשים ובמטרה לצמצם את קיומן של מדורות מאולתרות. המכלים יוצבו החל מיום שישי, י"א ניסן תשפ"ד 19/4/24 ועד ליום שני, י"ד ניסן תשפ"ד 22/4/24.

הציבור מתבקש לשרוף חמץ אך ורק במכלים אלה ולהקפיד על הוראות הבטיחות. מיד עם סיום ביעור החמץ, יכובו ויפונו המכלים טרם כניסת החג.
רשימת המיקומים של המכלים מופיעה באתר האינטרנט העירוני בכתובת:

צוותי אגף אכיפה ושיטור עירוני יעבדו במשמרות מתוגברות ויסיירו בכל רחבי העיר, במטרה לוודא כי לא תושלך אשפה במקומות אסורים, וכן יפעלו לשמירת הבטיחות בעת הגעלת הכלים ושריפת החמץ ויפיצו מידע רלוונטי והנחיות לתושבים על אופן הפעלת העמדות.

לשם שמירה על בריאות הציבור, אגף אכיפה ושיטור, יחד עם כיבוי האש ומשרד האנרגיה, יבצעו סיורים, ביקורות ומעקבים אחר נקודות ההגעלה החל מיום שלישי, ח' בניסן תשפ"ד, ה- 16/4/2024.

אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) כבר החל בפרויקט נרחב בכל רחבי העיר, במסגרתו ייצבעו ויחודשו סימוני הכבישים, שבילי אופניים, מעברי חציה, סימוני חניות, אבני שפה ונתצ"ים. כחלק מהמבצע, נעשה לראשונה שימוש בצבע ברמה גבוהה במיוחד ברמת הנראות ושימורו לאורך זמן.

מחלקת תאורה מבצעת פעילות יזומה לבדיקת תקינות החשמל והתאורה באתרי התיירות ומוקדי הבילוי, תליית קישוטים ותאורה חגיגית ברחבי העיר והקרנת תכני חג על גשר המיתרים, הקיר הירוק בסחרוב ומבנים שונים בעיר.

כמו כן, מתבצעת שתילה נרחבת של פרחי אביב, והגנים והפארקים ברחבי העיר טופלו והוכנו לקראת המבקרים הצפויים לבלות בהם במהלך החג.

המוקד העירוני 106 ממשיך לפעול 24/7 על מנת לתת מענה לתושבים והמבקרים הרבים בעיר.

עיריית ירושלים נערכת לקדם בברכה את מאות אלפי המבקרים בימי החג ופועלת באמצעות גורמי הביטחון העירוניים ובתיאום עם משטרת ישראל, לקיים הסדרי תנועה ותחבורה מיוחדים ותגבור מערכי הביטחון במהלך כל ימות החג.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים פועלת לאורך כל השנה לפיתוח ולשדרוג ירושלים, במטרה לטפח ולשמור על יופייה של עיר הבירה. למרות שמתוך עשרה קבין של יופי, תשעה מהם נטלה ירושלים, אנו פועלים להוסיף לה עוד חן וקסם. עיריית ירושלים תמשיך לשקוד על ניקיונה של העיר לטובת ורווחת התושבים, האורחים והתיירים העולים אליה במהלך כל השנה ובעיקר בחגים, וביתר שאת לקראת חג הפסח .
למרות הימים הלא פשוטים שאנו עוברים, אני קורא ומזמין את כל בית ישראל, בואו עלו לירושלים לבקר ברחובותיה ושכונותיה הקסומות, באתרי הטבע וההיסטוריה הייחודים רק לה.
מכאן, מבירת הנצח של מדינת ישראל והעם היהודי, אני שולח ברכות חמות ומתפלל כמו כולם להשבת החטופים ומקווה כי חג הפסח המסמל את חג החירות יהיה חג חירות אמתית. אמן."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות