ניוזים חמיםחדשות

יום הזיכרון תשפ"ב: 56 חללים נוספו השנה למניין הנופלים. הרמטכ"ל כוכבי: ""זהו כאב שאינו נח ואינו מניח"

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. 56 חללים חיילים נפלו השנה, כשבכל מערכות ישראל נפלו 24,068 חללים. הרמטכ"ל כוכבי: "היום הזה מאט את קצב השגרה ומפנה זמן לכל אזרחי המדינה לעצור ולחשוב על הנופלים ועל משפחותיהם, לעצור ולהתייחד עם הכאב העצום שהן נושאות באופן קבוע"

בשנה האחרונה נוספו 56 חללים למניין הנופלים במערכות ישראל, כך פרסם משרד הביטחון לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה שיערך ביום שלישי. משנת 1860 ועד היום נספו במערכות ישראל 24,068 חללים, ומיום הזיכרון תשפ"א 84 נכים מתו כתוצאה מנכותם והוכרו כחללים.

הרמטכ"ל רב־אלוף אביב כוכבי מפרסם הבוקר (שלישי) את פקודת יום ראש המטה הכללי, לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. הרמטכ"ל פותח את דבריו בהתייחסות לחלל הראשון של דגניה. "משה ברסקי עלה לארץ ישראל עם אחותו והצטרף לקבוצת דגניה", הוא כותב. "הוא נרצח על ידי פורעים ערבים בשנת 1913 בדרכו להביא תרופות לבן המשק.

"קבוצת דגניה, שנאצלה לבשר להוריו שחיו ברוסיה את הבשורה המרה, הופתעה מהתשובה שאבי המשפחה שלח: 'אחים יקרים! אשר לא פיללנו באתנו, שבר גדול הושברנו. אך מאמין אני שלא ייפול רוחכם להיסוג אחור חלילה, אדרבא! מקווה אני שזכר בני המנוח עוד יוסיף לכם עוצמה ועוז לעמוד בקשרי המלחמה הקדושה, עד סוף הוציאנו אל הפועל את רעיוננו הגדול, אשר בעדו ובתוככם הקריב בני את נפשו ודמו'".

"משה ברסקי היה החלל הראשון של דגניה, ומאז מלאה הארץ קברים שהם מצבות זיכרון אישיות, ומצבות לאומיות הקבועות בכל עיר ומושב. מצבות שמזכירות לנו שבזכות מחיר הדמים מדינת ישראל הפכה למקום בטוח ומוגן", מוסיף הרמטכ"ל. "עם ישראל מתפתח בארצו, ממשיך את בניין המדינה המיוחדת הזאת ורושם הישגים יוצאי דופן, אך זכר הנופלים, כמצוות אביו של משה ברסקי, צריך להיות לכולנו חובה ומקור לעוצמה".

"היום הזה קורא לכל עם ישראל להתאחד בזיכרון ובהזדהות, היום הזה מאט את קצב השגרה ומפנה זמן לכל אזרחי המדינה לעצור ולחשוב על הנופלים ועל משפחותיהם, לעצור ולהתייחד עם הכאב העצום שהן נושאות באופן קבוע.

"זהו כאב שאינו נח ואינו מניח, כאב צורב ומעיק, המכביד על רגעי אושר ומעיב על כל שמחה. אבל גם הוא, עם כל אכזריותו, מזכיר לכולנו שהוא אות לחירות, לעצמאות ולביטחון שיש כאן לאזרחי המדינה".

"חיילי צה"ל ומפקדיו, התרומה למדינה צריכה להיות חלק מרכזי ממשמעות החיים של כל אזרח החי במדינה", מסכם הרמטכ"ל. "אשרינו כלובשי מדים המשרתים בצה"ל שיש לנו את הזכות לכך. ביחד איתכם אני מחזק את משפחות הנופלים ומחבק אותן. יהי זכר הנופלים מצפן לערכים".

 

האירועים המרכזיים ביום הזיכרון:

 

יום הזיכרון יחל בטקס הממלכתי המערבי עם צפירת דומיה בת דקה. לאחר מכן יתקיימו ברחבי הארץ ערבי שירה לזכר הנופלים, כשהמרכזי שבהם הוא "ערב שירים לזכרם" בכנסת.

למחרת, ביום רביעי בשעה 11:00, תישמע צפירת דומיה בת 2 דקות, ולאחריה ייערכו טקס הזיכרון המרכזי בהיכל הזיכרון בהר הרצל וטקסי הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ.

בשעה 13:00 ייערך בהר הרצל טקס הזיכרון הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה.

בשעה 20:00 יינעל יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה ויחל יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל בטקס הדלקת המשואות בקברו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל בירושלים.

 

צילום: דובר צה"ל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות