ניוזים חמיםחדשות

יום הזיכרון תשפ”א: מספר חללי מערכות ישראל – 23,928. 43 חללים נוספו השנה

יום הזיכרון תשפ"א: 43 חללי צה"ל נוספו למניין חללי צה"ל שעומד על 23,928 חללים. המשפחות השכולות יחזרו לפקוד את קברי הבנים וחיילים יניחו דגלים על קברי החללים ויערכו טקסי זיכרון בבתי העלמין הצבאיים

יום הזיכרון תשפ"א: מניין מספר חללי מערכות ישראל עלה ל-23,928. במהלך השנה האחרונה נוספו 43 חללים, ובנוסף אליהם 69 נכים שמתו כתוצאה מנכותם הוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל.

השנה, בניגוד לשנה שעברה, יתאפשרו ביקורי המשפחות השכולות בבתי העלמין, גם למי שאינו נושא תו ירוק.

בין החללים שנוספו השנה נמנים: סמל ראשון עמית בן יגאל, לוחם סיירת גולני, שנהרג בחודש מאי לאחר שפלסטיני השליך בעוצמה אבן בפניו במהלך פעילות בכפר יעבד הסמוך לג'נין.

סמל ראשון יונתן גרנות, לוחם גדוד "בזלת" בחטיבת הנח"ל שנהרג בפברואר מירי מנשקו של חברו בבסיס בבקעת הירדן. פרח הטיס, רב"ט ליהוא בן בסה ומגריך הטיסה רס"ן איתן זיידן, שנהרגו בהתרסקות מטוס אימונים של חיל האוויר בנובמבר.

בצה"ל הוחלט כי בבוקר יום הזיכרון לצד כל קבר של נופל יעמוד חייל. החיילים שיפקדו את בתי העלמין יצדיעו לנופלים, יוקירו את זכרם ויקבלו את פני המשפחות השכולות.

טקסי יום הזיכרון:

 

היום בערב יום הזיכרון, בשעה 16:30 יתקיים טקס יום הזיכרון בבית "יד לבנים" בירושלים – במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יריב לוין וראש העיר ירושלים משה ליאון.

בשעה 20:00 בערב, תישמע בכל רחבי הארץ צפירה באורך דקה, שתציין את פתיחתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. מיד לאחר הצפירה יחלו עצרות הזיכרון ברחבי הארץ. הטקס המרכזי יתקיים ברחבת הכותל המערבי בירושלים מעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי.
טקס יום הזיכרון הממלכתי ברחבת הכותל המערבי יחל ב-20:00 במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי. לאחר מכן יתקיים אירוע "שירים לזכרם"- בשעה 21:15 במשכן הכנסת.

מחר, ביום הזיכרון:

ב-8:30 תתבצע הקראת שמות חללי מערכות ישראל בהיכל הזיכרון במעמד שר הביטחון בני גנץ.

בשעה 11:00 תישמע צפירה בת שתי דקות, מיד לאחר הצפירה, ב-11:02, יחלוף מעל היכל הזיכרון מטס מיוחד של מטוסי קרב במבנה חסר ולאחריה יתקיים הטקס הממלכתי בהיכל בהר הרצל במעמד הנשיא וראש הממשלה.

 

צילום: דובר צה"ל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות