חדשות

עיריית פ"ת תובעת את שני המפעלים המזהמים "טביב" ו"אקוכם" על כך שהם מצפצפים על צו הסגירה נגדם

"מאז שראש העיר נכנס לתמונה, אנחנו רואים הפעולות בשטח והתוצאות לא איחרו לבוא", אומרת אור שטיבלמן תושבת שכונת אם המושבות וממובילות המאבק נגד זיהום האוויר המגיע מהמפעלים. "גם צו הסגירה המנהלי וגם הניצחון בבית המשפט המחוזי הם תוצאות של העבודה המאומצת של ראש העיר והתושבים בשכונה", הוסיפה אור. בקשר לכתב האישום מציינת שטיבלמן: "המפעלים התעלמו מהחלטת בית משפט והם אלו שיצטרכו לתת את ההסברים מדוע הפרו את הצו. בכל אופן אנחנו נגיע מוכנים לכל טענה שלהם".
נוסף על כך נמשכים הדיונים על הבאת מומחה חיצוני לזיהום אוויר תעשייתי וסביבתי מאוסטריה שיבדוק את התנהלות המפעלים. כרגע המשרד להגנת הסביבה אינו מעוניין במומחה, אך ראש העיר ברוורמן והתושבים מתעקשים ומחפשים את המתווה להבאתו.

ברוורמן ועוד ריינהרץ אחרי הוראת בית המשפט בלוד על סגירת המפעלים המזהמים. צילום: עיריית פ"ת

"המאבק שאני מנהל נגד הזיהום המגיע מהמפעלים לא פשוט, אבל זו חובתי להמשיך ולדאוג לבריאות התושבים בפתח תקוה. ההישגים שהגענו אליהם ברמה המשפטית הם יפים, אבל לא מספיקים כי המפעלים עדיין פוגעים בתושבים. אני מבטיח להמשיך עד שהעניינים יוסדרו ותושבי שכונת אם המושבות יוכלו לנשום אוויר נקי. חלק מהפתרון נמצא בתכנית לעתיד וכבר עכשיו אנחנו עובדים על שינוי התב"ע דבר שימנע כניסת מפעלים מזהמים לאזור התעשייה בסגולה." כך אמר ראש העיר, איציק ברוורמן.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות