ניוזים חמיםטור דעה

מה הדין עם עובדים המסרבים להתחסן נגד נגיף הקורונה או להציג בדיקה עדכנית?

רואה חשבון יהודה משב בטור דעה חשוב לתקופה, מלווה בפסקי דין עדכניים

מגיפת הקורונה מעמידה בפני בעלי עסקים דילמות מורכבות שלא היו קיימות בעבר. אחת מהן (לדעתי, גם העיקרית) היא מה הדין עם עובד בעסק שלנו המסרב להתחסן נגד קורונה, או לחילופין להציג אישור שהוא עבר בדיקת קורונה ונמצא בריא?

בתחילת המשבר, כשהסוגיה הייתה חדשה, קבעו בתי המשפט, בצווי ביניים, כי לא ניתן לפגוע או לפטר עובד שמסרב להתחסן או להציג אישור בריאות. בזמן האחרון, השתנתה הגישה של בתי המשפט והם מונעים העסקה של עובדים לא מחוסנים וללא אישור בריאותי מתאים.

בפסק דין אחד,  בית הדין לעבודה דחה את העתירה שהגישה סייעת בבית הספר היסודי כנגד החלטת ראש המועצה המקומית כוכב יאיר צור יגאל לחייב חיסון או בדיקת קורונה שלילית כתנאי לכניסתה לבית הספר (להלן לינק לכתבה- https://www.maariv.co.il/corona/corona-israel/Article-829087).

ואילו במקרה השני, בית הדין לעבודה בתל אביב קבע שפיטורין של מדריך סקווש בקאנטרי פופולרי בתל-אביב תקפים. המדריך עבד ללא "תו ירוק" וסירב להציג בדיקה. לאחר שעבודתו הופסקה, הוא פנה לבית הדין כדי למנוע את פיטוריו. בית הדין קיבל לבסוף את המלצת בית המשפט וסיים עבודתו בחברה. (להלן לינק לכתבה –

https://www.mako.co.il/news-lifestyle/2021_q1/Article-1d9438d7ac94871027.htm?utm_source=AndroidNews12&utm_medium=Share).

לפיכך, אם יש בעסקכם עובדים המסרבים מצד אחד להתחסן נגד נגיף הקורונה, ומצד שני מסרבים להציג אישורים של בדיקת קורונה המאשרים שהם בריאים, ניתן להפסיק את העסקתם בעסק. במאמר מוסגר אוסיף כי לא מדובר בדרישה מוגזמת (חיסון או בדיקה) וכי עובד המסרב לשתי האפשרויות הנ"ל הינו חסר אחריות ועלול לפגוע בבריאות העובדים בעסק, הלקוחות, הספקים והשכנים בעסק.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות