המיונים הקהילתיים של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי הצטיידו במכשיר אולטרסאונד POCUS

השימוש במכשיר מהווה עוד סיבה להגיע, בעת הצורך, למיון הקהילתי של כללית בקהילה במקום למיון בבית החולים ולקבל אבחון וטיפול מהיר ומקצועי, ללא המתנה ממושכת

מכשיר  – POCUS Point Of Care Ultra Sound, הנו מכשיר על-קול המשמש את הצוות הרפואי ליד מיטת החולה. מדובר במכשיר המאפשר לבצע אולטרסאונד לבעיות נקודתיות וקבלת התשובות בזמן אמת. כך נחסכת מהחולה ההמתנה עד לבדיקת אולטרסאונד במכון הדמיה ועיכוב מתן טיפול.

המכשיר מסייע באיתור מגוון בעיות רפואיות דחופות כגון: הערכת תנועות של שריר הלב והימצאות נוזל פריקרדיאלי, אבנים בכיס מרה או דלקת בכיס מרה, הערכת שלפוחית השתן, אבנים בכליות, פקקת, נוזל חופשי בבטן, גוף זר בעור או ברקמות, נוזל מפרקי בדלקת פרקים ועוד.

כאמור, מכשיר זה מגיע בימים אלו ל-6 המיונים הקהילתיים של כללית במחוז: לין, זבולון, נהריה, עכו, כרמיאל וסח'נין והצוות הרפואי עובר הכשרה לשימוש בו.

במיונים הקהילתיים פועלים צוותים רפואיים מיומנים עם תנאים כמו במיון בבית החולים, כגון: חדר השהיה למעקב, בדיקות, עירויים, בדיקות הדמיה, מעבדה לבדיקות דחופות ואף בית מרקחת – שירות שאין בחדר מיון בבית חולים. השרות ניתן מבוקר ועד ערב (סופ"ש וחגים בלין וזבולון) , הוא קרוב לבית וחוסך את הזמן הרב שיש בהמתנה בחדר מיון בבית חולים. ברוב המקרים המגיעים למיונים הקהילתיים הטיפול מסתיים במיון ואין צורך בהמשך טיפול בבית החולים.

ד"ר מוסא זובידאת מ"מ מנהל רפואי במחוז מוסיף: "הPOCUS הוא כלי יעיל ומהיר לאבחון מגוון רב של בעיות רפואיות באופן בטוח ולא פולשני. השימוש בו מייעל את עבודת הצוותים ומרחיב את מגוון השירותים הניתנים המיון הקהילתי".

 

* הביקור במיון הקהילתי לאחר השעה 19:00 ובסופי שבוע כרוך בהשתתפות עצמית.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות