השמיים הם ממש לא הגבול: בפעם השנייה בשלוש שנים, חטיבת דוד עמר בנשר היא הזוכה בתוכנית space-lab של קרן רמון

בפעם השנייה בתוך שלוש שנים זכתה שכבת ט׳ בחטיבות הביניים ע״ש דוד עמר בעיר נשר בתוכנית space-lab של קרן רמון. הניסוי הזוכה, פרי יצירתם של התלמידים, ישלח לתחנת החלל הבינלאומית

 

התחרות בין חטיבות ביניים, בכל רחבי ישראל, בתוכנית space-lab של קרן רמון,  הגיעה לרגע השיא באירוע שהתקיים בשבוע שעבר, בו הוכרזו הזוכים בתחרות, לא אחרים מאשר תלמידי חטיבת הביניים על שם דוד עמר ז״ל בנשר. בתוכנית שפטו אסטרונאוטים, בכירים בנאס"א, נציגים מסוכנות החלל הבינלאומית והעולמית, בכירים מהאקדמיה ומהתעשייה האווירית, נציגי צבא וממשל.

שאלת המחקר אשר הובילה את המחקר של תלמידי החטיבה הינה- ״מהי השפעת מיקרו גרביטציה על אפקטיביות הפנצילין כנגד התרבות חיידקי סטרפטוקוקוס?״ שאלה זו והניסוי בחלל יהוו כלי להמשך פיתוח של תרופות נגד מחלות קשות. המנחה המקצועי של שאלת החקר היה פרופ' יעקב סטרכילביץ מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים הדסה. הניסוי המקדים בוצע במעבדה למחקר ביולוגי באוניברסיטה העברית ע"י פרופ' סיגל בן יהודה וד"ר ליאור סיני.

התוכנית אשר הוקמה על ידי קרן רמון, על שם אילן ואסף רמון ז״ל, פועלת במגוון תכניות חינוכיות בנושא מנהיגות ותעופה לחלל. SPACE-LAB הינה תכנית בשיתוף ובעידוד משרד החינוך, מקיימת תהליך למידה המתבצע בסביבה מאתגרת מבוססת על חקר ופתרון בעיות. התלמידים מבצעים מספר משימות מסגרת, אשר קרויות ע"ש חברי צוות מעבורת ה״קולומביה״ , שמטרתן לצייד את הקבוצה בארגז כלים עשיר לטובת ביצוע משימת השיא – תחרות שליחת ניסוי לחלל.

לכשהניסוי המנצח ישוב מתחנת החלל, יועבר לניתוח תוצאות ועבודות חקר אשר תוצאותיו יתפרסמו בכתבי עת ובאתרים מדעיים. עד היום מעל שלושה עשר ניסויים שונים נשלחו מבתי ספר מרחבי ישראל וארצות הברית לתחנת החלל הבינלאומית.

בחמשת השנים האחרונות, קרן רמון עובדת בשיתוף פעולה עם עיריית נשר ומוסדות החינוך בעיר, בתקופה זו אף זכו שלושה בני נוער מהעיר באות רמון למצוינות. את הפרויקט הובילו נעמה אפלבאום, מטעם קרן רמון, וכן ריקי מזרחי ועליזה וינגרטן, צוות הוראה בחטיבות הביניים. הפרויקט מתקיים בסיוע ומימון של עיריית נשר.

 

צילום: עיריית נשר

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות