הפיזיותרפיה – הרבה יותר ממה שאתם חושבים. הטיפול שנותן לכולם את היכולת לקיים אורח חיים טוב יותר, מגיל 0 ועד 120. כל מה שכדאי לדעת ויותר

אילו אמצעי טיפול עומדים לרשותכם במכון לפיזיותרפיה בקהילה?

 

"אמצעי הטיפול שעומדים לרשותנו הם מגוונים. אבל אנחנו בגישה אקטיבית – שפעילות גופנית היא התרופה הכי טובה לאדם. חלק בלתי נפרד מהטיפול שלנו זה לעודד את המטופל לבצע פעילות גופנית באופן קבוע. במקביל – בשלב הטיפולי יש  לנו במכון שימוש במכשירים, משקולות ויש מכשירי טיפול חשמליים – שעובדים על אולטרה-סאונד וגלים. המטרה היא לעזור להקל על הכאב כדי להשתפר ולחזק את הגוף, להחזיר את רמת התפקודיות של המטופל. לשפר את התפקוד והתנועה בהתאם ליכולות שלו ולרצונות שלו – בהתאם למה שהוא אוהב ורוצה לעשות. התוכנית מותאמת אישית לכל מטופל ומסייעת, למשל, לכך שאדם מבוגר יוכל לחזור ולעלות במדרגות ולבקר את הנכדים שלו בקומה שנייה".

 

בהקשר הזה, בשנים האחרונות יש דגש על הגיל השלישי. אתם לא מוותרים על אף אחד ומקיימים תוכניות שיקום נרחבות עבור הקשישים.

 

"נכון. אנחנו לא מוותרים על אף אחד מגיל 0 ועד גיל 120. אנחנו מטפלים בתינוקות שנולדו פגים ויש לעיתים בעיות בהתפתחות הילד ועד האדם המבוגר. באים לבני הגיל השלישי ומטפלים גם עם קבוצות התעמלות מיוחדות עבורם. יש התייחסות פרטנית לגיל המבוגר ולבעיות הייחודיות. אנחנו עושים גם מניעה".

מה המשמעות של טיפול מניעתי?

 

"אם יש אנשים שיש להם בעיה ביציבה או בשיווי המשקל – לא נפנה אותם לטיפול קבוצתי אלא נעבוד איתם פרטני כדי לחזק את היציבה שלהם ולמנוע נפילות לדוגמא".

 

מרגישים בשנים האחרונות עלייה במודעות האנשים לחשיבות הפיזיותרפיה?

 

"בהחלט. פעם אנשים חשבו שלהגיע לפיזיותרפיה, זה לקבל עיסוי. היום אנשים מבינים שהפיזיותרפיה חשובה לאיכות החיים. גם הרופאים מודעים יותר לחשיבות הפיזיותרפיה בשיקום וטיפול. ההוכחה לכך שמדי שנה אורך התורים לטיפול פיזיותרפי הולכים ומתארכים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות