המדד קבע: כפר סבא – עיר חכמה ומקיימת

מדד הבינתחומי לערים חכמות ומקיימות הוא מסמך ראשון מסוגו בישראל שמעריך ערים בישראל כ"ערים חכמות ומקיימות", והוא בין הבודדים בעולם שבוחן את השילוב של ניהול, אסטרטגיה וקיימות עירונית תוך בחינת התאמתן לעולם של חדשנות וטכנולוגיה. המדד הוא כלי דינמי שנועד לסייע לערים להתקדם – בהתאם ליכולות ולמשאבים שלהן – לעבר ניהול מקיים, יעיל, שוויוני ומשתף, תוך התאמתו לכל עיר – ולכל תושביה.

הגדרת עיר חכמה לפי מדד הבינתחומי לערים חכמות ומקיימות גורסת כי עיר תהיה חכמה, כאשר התושבים והמנהיגים ישתמשו בנתונים, מידע וידע וישתפו אותם – במטרה להבטיח עתיד מקיים, זאת באמצעות: אימוץ כלי תכנון ומשילות מבוססי מידע; שילוב ניהול וייצור משאבים ושירותים מבוססי קהילה; גיוס חדשנות כמענה לאתגרי המקום.

ראש העירייה רפי סער מסר, "שמחתי לשמוע שכפר סבא דורגה במקום ה־6 במדד הבינתחומי לערים חכמות ומקיימות, אין ספק כי עוד נותרה לנו עבודה רבה על מנת להגיע אל המקום הראשון, אך אנחנו נחושים לעמוד במשימה. בעיני, הפיכתה של עיר לעיר חכמה הוא נושא מהותי שכן הוא יסייע בניהול נכון יותר של העיר ויתרום לחסכון במשאבים עירוניים. כראש עיר אני מתכוון להוביל את ההשקעה בתחום זה תוך הרחבת מגוון השירותים המקוונים והמערכות הטכנולוגיות התומכות לרווחת תושבי העיר, וזאת בהמשך לתוכנית העבודה אותה הצגתי לציבור".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות