צרכנות

הכול על ניקוי העור: מילון הניקויים הגדול

מילון הניקויים הגדול:

מי פנים  – מי פנים הם מים מינרלים המכילים אלכוהול, או נטולי אלכוהול. תפקיד האלכוהול הוא לחטא, אך יחד עם זאת הוא חומר מייבש. מי פנים מכילים גם מינרלים, ויטמינים וחומצות שונות, הגורמות לפילינג עדין של תאי העור המתים בשכבת העור העליונה. השימוש במי הפנים נעשה על ידי הספגת צמר גפן או פדייה קוסמטית ומעבר על עור הפנים בתנועות סיבוביות, עד אשר צמר הגפן או הפדייה נקיים. מי הפנים מסירים שומן, שאריות איפור וקרמי לחות בצורה מעולה, מכיוון שהאלכוהול ממיס את הלחות. בנוסף, הם גם גורמים ל"כיווץ" הנקבוביות שעל פני העור, ועל כן השימוש בהם חשוב לסיום תהליך הניקוי.
חלב פניםחלב פנים, המוכר גם כתחליב ניקוי, הוא בסיס תחליבי המכיל שומן, אם כי יש היום גרסאות נטולות שומן. תחליב הניקוי מעניק לחות לעור יבש ומעורב, ובו זמנית ממיס לכלוך, שאריות איפור ומעניק מגע קטיפתי לעור. הוא מכיל מינרלים שונים, ויטמינים, תמציות  צמחים ושמנים אתריים.

סבון פניםסבון פנים ממיס שאריות שומן ומנקה לכלוך. ישנם סבוני פנים למטרות שונות, לדוגמה – סבונים רפואיים לייבוש ולחיטוי פצעים. הרכב הסבון תלוי בייעודו. בין היתר מכילים הסבונים חומרי לחות, ויטמינים ומינרלים, חומצות שונות ואנטי אוקסידנטים.

קצף או מוס ניקוילאחרונה צברה תאוצה צורה נוספת של ניקוי – סבון בצורת מוס קצפי ואוורירי. השימוש בסבון תלוי בסוג העור, בחומרת מצבו ובהעדפה אישית של המשתמש. סבון במקרם מוס הוא בד"כ עדין יותר מתרחיץ פנים רגיל.

 

מנטרל ברק – מנטרל ברק הוא תכשיר נטול שומן במרקם קרם או ג'ל אשר תפקידו להעניק לעור מראה מאט.

פילינג – תפקידו של הפילינג הוא לקלף את התאים המתים משכבת העור העליונה ובכך לגרום לרענון העור. ישנם סוגים שונים של פילינג, כשהנפוץ ביותר הוא פילינג גרגרים. תנועות סיבוביות עם החומר הגרגרי גורמות לתהליך הקילוף של התאים המתים. בסוגים שונים של פילינג משתמשים במרקמים שונים של הגרגירים: גס, בינוני או עדין.

מסכה – תפקידה של המסכה הוא להזין את העור בויטמינים ומינרלים, בין היתר. המסכה מכווצת את הנקבוביות הפתוחות לאחר הפילינג ומהווה השלמה חשובה לפילינג עצמו. מסיכה לעור שמן תספח שומן, בעוד שמסיכה לעור יבש ורגיש תוסיף לחות ותרענן את העור. המסכות מועשרות בתמציות צמחים, אצות, תרכיזי פירות וירקות וחומרים נוספים. יש להשתמש בהן אחרי הפילינג. ממליצים לבחור במסכות שמתאימות לעור רגיש, וליהנות מטקס המסכה פעמיים בשבוע ולא יותר.

 

באדיבות ננסי ירחי – מנהלת קשרים רפואיים – במותג הדרמו- קוסמטיקה VICHY וישי .

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות