Uncategorized

הדרבי הבת-ימי של עדי המדינה במרוץ לראשות העיר: מקורבו של ניר חפץ נלחם על כסאו מול המועמד של שלמה פילבר. תיק 4000 גרסת בת-ים

הקשר בין ראש העיר הנוכחי יוסי בכר לבין ניר חפץ החל כבר לפני כמה שנים. בכר היה במפלגת העבודה, עבר למפלגת קדימה, ובמהלך הקדנציה האחרונה החליט להתפקד לליכוד – וחיפש דרך להתחבב על בני הזוג נתניהו.

גורמים בעירייה מעריכים כי הקשר עם ניר חפץ נוצר בתיווך של מכרה משותפת המקורבת לנתניהו, ואשר המליצה לבכר להתחבר לחפץ עמו היא מיודדת ואותו הכירה בזמן ששניהם עבדו עבור המשפחה.

בעיריית בת-ים הכחישו בתחילה כי בכר שילם לניר חפץ מאות אלפי שקלים עבור שירותיו, אך לאחר מעצרו של חפץ נחשף באתר "העין השביעית", כי הקשר בין השניים היה הדוק במיוחד ובעירייה נאלצו להודות כי חפץ אכן קיבל תשלום בן 6 ספרות מהעירייה בראשות יוסי בכר.

בכתבה שפרסם שוקי טאוסיג צוטט גורם לשעבר בעירייה שאמר כי: "ניר היה החונך שלו (של בכר). יוסי נכנס לתפקיד והביא את חפץ להיות המנטור שלו. הוא הסתובב כל הזמן בעירייה והיה צמוד לבכר. לכל אירוע הוא הולך איתו. היה כותב לו מה להגיד. הוא חנך את אדון בכר ללכת בנבכי השלטון והפוליטיקה".

אתמול אישר גורם בכיר אחר בעירייה כי: "אין ספק שלניר חפץ יש אינטרס גדול מאד שיוסי בכר ינצח. בכר חייב לו הרבה מאוד, וניר חפץ יסיים בקרוב את ענייניו המשפטיים ויצטרך עבודה. אף אחד לא ירצה אותו לאחר שהתברר שהוא הקליט הכל, אבל בכר יוכל לסדר אותו. חפץ בנה את בכר ובכר חייב לו הרבה, לכן הוא גם שילם לו המון כסף רק כדי שיקרב אותו לזוג נתניהו". עם זאת, בעירייה ציינו כי התשלומים לחפץ נעשו עד שנת 2015 וכי מאז אין שום קשר רשמי של יחסי עבודה עם בכר.

אלא שחפץ אינו עד המדינה היחיד שפעל בזירה המקומית בבת-ים, כך מסתבר – גם מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, עד המדינה בפרשת 4000 הידועה כ"פרשת בזק", החל לעבוד כיועצו של מועמד הבית היהודי, אורי בוסקילה, והוא מנהל עבורו את קמפיין הבחירות הנוכחי. פילבר אינו נראה בעיר וככל הנראה פועל מאחורי הקלעים, אך הוא אף הביא איתו לקמפיין של המועמד הבית היהודי כמה מהכלים ששימשו אותו בתקופה שעבד כמנהל קמפיין הבחירות של נתניהו והליכוד בעבר, ובבחירות לכנסת ה-20.

שלמה פילבר. אחרי שהפך לעד מדינה בפרשה, לא רבים ירצו להעסיק אותו בפרונט. צילום: יוטיוב

אלא שלפי הסקרים האחרונים, למשפחת נתניהו כנראה אין מה לדאוג: מי שנחשב לשם החם במערכת הבחירות בבת-ים הוא דווקא מועמד הליכוד, צביקה ברוט, שנחשב לתומך משמעותי של נתניהו עוד מתפקידיו הבכירים בעולם התקשורת וכיועץ אסטרטגי. ברוט (38), צעיר המועמדים, אשר בשבוע שעבר קיים כנס תמיכה ענק בבת-ים, אליו הגיעו יו"ר הכנסת וכל שרי המפלגה (ישראל כץ, מירי רגב, יריב לוין, יובל שטייניץ), מתחזק באופן עקבי בסקרים שנערכו בחודשים האחרונים ואף הגיע למקום הראשון בשני הסקרים האחרונים.

הוא מעסיק בצוות שלו יועצים המקורבים לליכוד ולנתניהו: כך למשל הוא בחר כמנהל המטה ביוסי דרוק, שניהל את המטה עבור נתניהו בבחירות לכנסת, וכמנהל הקמפיין הוא בחר בנדב אברמוביץ', אשר מקורב לבכירים בליכוד, בהם ח"כ דוד ביטן ומנהל כמה מהקמפיינים של הליכוד ברשויות המקומיות.

"זה קוריוז נחמד, אבל לא נראה לי שיש קשר בין העובדה שברוט תומך של נתניהו, לבין השיקולים בבחירת הצוות המקצועי שלו", אומר גורם בכיר בסניף הליכוד המקומי, "כל חברי סניף הליכוד בעיר הודיעו כי הם מתנגדים ליוסי בכר, אחרי שראו את הקשר ההדוק שלו עם ניר חפץ. הם הבינו שהוא רק רוצה להתחבב על נתניהו, בלי שום תמיכה אמיתית במפלגה. הרי הוא בא בכלל ממפלגת העבודה ומקדימה. לכן הם החליטו להציע לברוט את המועמדות, בגלל הרקורד המשמעותי שיש לו בייעוץ אסטרטגי למנהיגים בעולם ובניהול מערכות ציבוריות, לצד התפקידים הבכירים שלו בעולם התקשורת. ברוט לא ייתן לניר חפץ או לשלמה פילבר שום דריסת רגל בעירייה ולא יעבוד איתם. אין סיכוי".

צביקה ברוט. "הבוחרים צריכים להחליט מה שיהיה". צילום ראובן קופצ'ינסקיצביקה ברוט. מעסיק בצוות שלו יועצים המקורבים לליכוד ולנתניהו

בעירית בת-ים טענו בתגובה לאתר "העין השביעית" כי חפץ מעולם לא סייע לבכר בקמפיין הבחירות שלו, אך עם זאת בתגובה הם אישרו כי חפץ אכן העניק ייעוץ תקשורתי ואסטרטגי לא רק לעירית בת-ים בראשות בכר – אלא גם להנהלת העיר, כלשונם.

על פי הכתבה, "בדוברות העירייה גם לא יכלו לספק דוגמה לעבודה שעשה חפץ בשיווק העיר או שיפור תדמיתה. זאת, לדבריהם, בשל הזמן הרב שעבר מאז". יש לציין כי גורמים בעירייה הכחישו כי היום קיים קשר כלשהו בין בכר לבין חפץ, ולדבריהם הם כבר אינם בקשר תקופה ארוכה. זאת, בניגוד להערכתם של גורמים בעירייה שציינו כי "אין לנו ספק שחפץ מסייע לבכר גם היום, אם כי אולי באופן לא רשמי. הוא היה המקורב האולטימטיבי שלו. יש לחפץ אינטרס גדול שבכר ינצח, אבל ספק אם הוא ירצה להיות מזוהה איתו מחשש שבכר עומד להפסיד".

 

צילומים חפץ: יוטיוב

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות