"חיפה היא העיר שצריכה להוביל את המדינה" דוד עציוני, סגן ראש עיריית חיפה ויו"ר החברה הכלכלית של חיפה בראיון לניוזיםTV

עציוני: "אינטל חתמה על בניין חדש עם ארבעת אלפים משרות ואמאזון ואפל מתעניינות להשקיע בחיפה. בחברה משקיעים בכמה שיותר מיזמים ומה שהכי חשוב היום זה ליצור מקומות עבודה וזה בדיוק מה שהחברה הכלכלית עושה בפארק מת"ם"

דוד עציוני, סגן ראש עיריית חיפה ויו"ר החברה הכלכלית של חיפה, התארח באולפן ניוזיםTV על מנת לספר על החברה הכלכלית ועל פעילויותיה בעיר כמנוע צמיחה כלכלי חברתי שפועל למינוף העסקים בעיר, יצירת מקומות עבודה, מינוף ההייטק בעיר ופיתוח פתרונות כלכליים ייחודיים. עציוני סיפר גם על פארק מדעי החיים שמהווה את גולת הכותרת ההייטקית בעיר ומהווה אבן שואבת לסטארטפים ולמוחות מבריקים. "אנחנו קוראים לחברות הגדולות במדינה להגיע לחיפה, פארק מדעי החיים וההייטק הוא הקטר שיניע את העיר קדימה. חיפה היא העיר שצריכה להוביל את המדינה, כמה שנשקיע יותר בצעירים כך הם ייקחו את העיר קדימה, ברגע שנצליח לדאוג שחיפה תהיה מקום טוב ונכון לצעירים היא תהיה עיר מובילה".

צפו בראיון המלא בסרטון המצורף

חיפה תהיה עיר מובילה. עציוני. צילום ניוזיםחיפה תהיה עיר מובילה. עציוני. צילום ניוזים

החברה הכלכלית של חיפה היא חברה עירונית, הזרוע היזמית והעסקית של עיריית חיפה. המטרה של החברה היא לייצר שגשוג, פעילות עסקית ויוזמות שיאפשרו לעיר הכנסה ויצירה של מקומות עבודה איכותיים. החברה בעלת מניות בפארק מת״ם בשותפות עם גב ים, בבעלות ייחודית מסוגה בארץ. בפארק פועלים מרכזי המחקר והפיתוח של כמה מענקיות הטכנולוגיה המובילות בעולם – אפל, גוגל, אינטל ועוד שמייצרות כאן בעיר אקו-סיסטם יוצא דופן. החברה מקימה את פארק מדעי החיים שצפוי להפוך למרכז ידע עולמי בתחום, כאשר כמה מענקיות התחום כבר פועלות בו כמו לונזה השוויצרית וג׳י-אי הלט׳קייר. פארק מדעי החיים הוא השלב הבא בביסוס האקוסיסטם בתחום מדעי הבריאות והרפואה שיש בעיר עם שלושה מרכזים רפואיים, הטכניון, האוניברסיטה וסטארטאפים בתחום. החברה הכלכלית רואה עצמה כבעלת תפקיד משמעותי ומרכזי בשיקום הכלכלה העירונית וכך היא פועלת. במהלך תקופת ההתפרצות עם תחילת הסגרים, פעלה החברה למען עסקי המסעדנות בעיר באמצעות יוזמה במסגרתה עודדה את התושבים להזמין משלוחים ממסעדות ובתי עסק חיפאים. בסוף כל יום, 10% מכלל הסכום שהכניסו המסעדות ממשלוחים תורגם לתרומת מנות מפנקות לצוותים הרפואיים בעיר שפעלו ופועלים בחזית המאבק בנגיף. לאחרונה קיימה החברה כנס לחיזוק העסקים הקטנים במסגרתו הפגישה בעלי עסקים חיפאים עם בכירי המגזר הבנקאי בחיפה ובצפון במטרה לדבר ולמצוא הזדמנויות לסיוע ולצמיחה.
החברה מתכוונת להמשיך להעמיד את הידע המקצועי שברשותה גם בתקופת הקורונה הנוכחית למען יצירת פתרונות ותמשיך לפתח אפשרויות ופתרונות, כפי שעשתה בחודשים האחרונים בפעילויותיה. כחברה העוסקת בפיתוח כלכלי, מרבית עבודתה היא מאחורי הקלעים בהנעת מהלכים שונים. כאשר אלה מתגבשים לאחר בחינה מעמיקה, תכנית פעולה והחלטה על יישום – נוהגים בחברה לשתף את ציבור התושבים. בחברה פועלים להביא לפארק מדעי החיים ומת״ם חברות נוספות. עד כה נבנה ואוכלס הבניין הראשון בפארק מדעי החיים וכעת נערכים לבניית מבנים נוספים. בחברה גאים בפארק מת״ם ומאמינים שימשיך להוות אבן שואבת בענף ההיי-טק הישראלי כשההסכם שנחתם לאחרונה בין העירייה לשותפיהם בגב ים מבטיח את המשך ההצלחה שהתוצאה הישירה שלה היא פיתוח הכלכלה החיפאית באמצעות עוד אפשרויות ועוד מקומות עבודה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות