פרקליטו של משה איבגי, עו"ד מיכאל כרמל בריאיון נוקב שמגלה פרטים חדשים מעוררי תהייה: "אני מתכוון לערער על הרשעתו של משה איבגי במיוחס לו. אם מה שרשף לוי כתב בפוסט שלו נכון, אני אעשה הכל כדי לפתוח את המשפט מחדש, אני אעשה הכל כדי להראות את השקרים"

'התקשורת עשתה עליו עליהום, הפוסט של רשף לוי פופוליסטי, גזר הדין חמור ואיבגי נרדף ע"י ארגוני נשים בכל מקום עבודה אפשרי': עורך דינו של משה איבגי מתכוון לערער על גזר הדין של בית משפט השלום שגזר עליו שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות ומאמין שהשופטים יזכו אותו      

פרשת השחקן משה איבגי מסרבת לגווע ולאחר הינתן גזר הדין בגין הפרשות בהן הוא היה מעורב- שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מסתמן כי הפרקליטות תערער על קולת העונש לדעתה ואילו מצידו של איבגי, עורך דינו מתכוון לערער על ההרשעה. מה שבטוח, שקט לא יהיה בנושא. בני יזרעאל יצא לפגוש את עורך דינו של משה איבגי, עו״ד כרמל מיכאל שעוסק מעל עשרים שנה במשפט הפלילי כסנגור פרטי ומייצג בעיקר אנשים שהסתבכו בפעם הראשונה עם החוק בתחום עבירות המין והסמים ושמע ממנו דברים קשים על מהלך המשפט, על רשף לוי, על גזר הדין ועל מצבו של משה איבגי כיום. ראיון מטלטל

עו"ד מיכאל כרמל, איך הכל התחיל?

החקירה בעניינו של משה איבגי החלה בשנת 2016 בעקבות כתבת תחקיר בוואלה. לה״ב 433 החליטו לחקור את התיק מבלי שהוגש תלונה רשמית כנגד איבגי במשטרה. החקירה התנהלה בצורה שבה להב פנו כמעט לכל מי שעבד עם איבגי במהלך הקריירה שלו וניסו לברר אם יש בידיעתם שמות של נשים שהוטרדו או נפגעו מינית על ידי משה איבגי. להב הגיעו ל- 15 נשים שונות שסיפרו על חוויה כזו או אחרת בתחום המיני עם איבגי. סיפורים שהחלו לפני שלושים שנים והסתיימו בשנת 2014. החקירה הבשילה לכדי כתב אישום שכלל ארבע אישומים. שלושה במעשה מגונה עבירה מסוג עוון ואחד בהטרדה מינית. לאחר ניהול שכלל עדויות של שלוש מתלוננות וכן עדות למעשים דומים שהתיישנו. איבגי זוכה משלושה אישומים והורשע באישום אחד. האישום הנו שני מעשים מגונים כלפי אותה מתלוננת בשני סטים שונים, לצוד פילים והבורר. השופט קבע בניגוד לגרסתו של איבגי שליטוף גב של עובדת זוטרה בסט בצירוף משפט פרצה קוראת לגנב, לא יכול להיחשב למעשה קונדס וקבע שמדובר במעשה מגונה לביזוי מיני. עוד קבע השופט שחיבוק של אותה אישה בסט שונה בצירוף המשפט 'אני רוצה לזיין אותך' מהווה מעשה מגונה. איבגי טען להגנתו שהוא לא זוכר את המתלוננת ואיננו יכול להכחיש שהמעשים אכן קרו. בעימות בין איבגי לבין המתלוננת, המתלוננת קיבלה את הסליחה של איבגי והסכימה שהמעשים לא נעשו מתוך זילות אלא מתוך יחסי קרבה וכבוד הדדיים אבל היא החליטה להדהד את העניין על רקע האווירה הציבורית. למרות זאת קבע השופט אריאלי שמדובר במעשים מגונים. לאחר הרשעתו נשלח איבגי לתסקיר שירות מבחן ולהארכת מסוכנות מינית. הארכת המסוכנות המינית שלו הייתה ברמה הכי נמוכה- מסוכנות מינית נמוכה. שירות המבחן המליץ להעמיד את איבגי במבחן ולהטיל עליו מאסר מותנה ושעות למען הציבור. אני ביקשתי לאמץ את המלצות שירות המבחן והמדינה ביקשה שייגזר על איבגי 15 חודשים מאסר בפועל. השופט אימץ את טענות ההגנה במלואם אולם בסופו של יום הטיל עליו שישה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות. אני מתכוון לערער על הרשעתו של משה איבגי במיוחס לו.

למה לקחת על עצמך את התיק הזה?

איבגי פנה אלי דרך חבר משותף שהוא עורך דין ואנחנו חברים מאוניברסיטה הרבה שנים. ציון אמיר ייצג אותו בהליכי השימוע והליכי החקירה. הוא ביקש חוות דעת על התיק, מה אני חושב אחרי שאני קורא את התיק ואחרי שאיבגי התרשם ממני ומהיכולות שלי והוא בחר בי כסנגור שלו.

איבגי. צילום ניוזיםאיבגי. צילום ניוזים

איך התנהל המשפט?

התיק התנהל בבית משפט השלום בחיפה בפני כבוד השופט אריאלי, תחילה היו סוגיות משפטיות, בפרקליטות ביקשו להעיד מספר נשים על עבירות בגינן שהתיישנו, אנחנו התנגדנו והשופט אריאלי נתן החלטה מקדמית שחלק מהנשים האלה יכולות להעיד במסגרת מה שמכונה מעשים דומים כדי לנסות ולסייע להוכיח את הלך הרוח של איבגי בחלק מהאישומים. ולאחר מכן העידו המתלוננות והחברות של המתלוננות. היה משפט  מאוד מעניין, למעלה מ1200 עמודי פרוטוקול, דיונים מבוקר עד ערב, חקירות נגדיות קשות מאוד של נשים רציניות מאוד מהצד שלי, מולי הופיעו שתי פרקליטות בכירות מה שנדיר מאוד בבית משפט השלום, מה שמעיד שהפרקליטות לקחו את התיק בזה באופן רציני יתר על המידה כי בבית משפט שלום בד"כ מופיעים מתמחים, ככה התנהל המשפט.

במהלך המשפט אחרי ששמעת את המתלוננות, למי האמנת, למתלוננות או לאיבגי?

כשקראתי את התיק בפעם הראשונה עוד לפני ששוחחתי עם איבגי לפני שהפכתי לחבר שלו האמנתי לו מפני שהתיק הזה הוא תיק שהגיע לעולם בחטא ובפשע, החקירה המשפטית החלה מכתבה מאוד מאוד לא הוגנת בוואלה, לא הוגשו תלונות, השוטרים רדפו אחרי מתלוננות, אני קורא לזה תיק של תלונה תלונה, שוטרי להב 433 הלכו תלונות ועברו מבית לבית ובדקו כל בן אדם שאיבגי עבד איתו וניסו לשדל אנשים להתלונן כנגד איבגי, כל אישה שרצתה להגיד משהו טוב על איבגי לא זימנו אותה לעדות.

עוד מיכאל כרמל. צילום ניוזיםעוד מיכאל כרמל. צילום ניוזים

יש כאלה שאומרים שגזר הדין הוא קל ויש כאלה שאומרים שגזר הדין הוא קשה מאוד, מה דעתך על גזר הדין?

נתחיל מהכרעת הדין, בסדר? אני אלך צעד אחד קודם. איבגי זוכה משני אישומים, מאחד מהאישומים החמורים, זה שבתיאטרון חיפה, הוא זוכה על רקע טענות עובדתיות שהשופט לא קיבל מפיה של המתלוננת והוא הורשע דווקא בתיק שבו הוא לקח אחריות מהיום הראשון בחקירה שלו, הוא לקח אחריות על המעשים שבגינם הוא הורשע רק שהוא טען שלא מדובר במעשים פליליים, מדובר במעשים שהן בתחום המוסר, אם זה מעשה קונדס שלא היה ראוי לעשות אותו, ואם זה מעשה חיזור קצת בוטה כלפי אישה שעימה הוא עבד. לצערי, השופט לא קיבל את הטענות שלנו והחליט להרשיע אותו ואני שמח שהוא החליט לזכות אותו מחלק מהאישומים. גזר הדין הוא גזר דין חמור יתר על המידה ביחס למעשים שבהם איבגי הורשע וביחס לעונש הציבורי שהוא משלם מזה חמש שנים. אף אחד לא מוכן לעבוד איתו, ארגוני נשים רודפים כל מוסד, כל תיאטרון וכל מפיק שיכל לחשוב להעסיק אותו. הוא שובת מאונס כבר חמש שנים.

אם אתה היית השופט במשפט של איבגי היית מזכה אותו?

כסנגור לדעתי הוא לא אשם וגם אם הייתי שופט, אני רוצה להאמין שהייתי מזכה אותו, אני חושב שלהעביר יד על גב של אישה שאתה נמצא במערכת יחסים חמה וקרובה איתה בצירוף בדיחה לאחר מכן, זה לא מעשה מגונה, אני חושב שהשופט קבע שזה מעשה מגונה בניגוד לתקדימים, אני חושב שכל מי שצופה בעימות בין איבגי לא' ואני חושב שגם א' הבינה שבזמן המעשים שלא נעברו כלפיה עבירות מין ומה שגרם לה לחשוב שמדובר בעבירות מין זה תנועת ה-me 2  והעליהום שהיה כנגד איבגי בתקשורת.

אתם מתכוונים להגיש ערעור, מה לדעתך יקרה בערעור?

אנחנו נכתוב ערעור על ההרשעה, לאו דווקא על העונש כי העונש הוא שולי, למרות שהוא חמור, אנחנו נכתוב ערעור על ההרשעה ואיך שאני מכיר את המדינה ואת הרדיפה כלפי איבגי אני מאמין שגם יהיה ערעור של המדינה על הזיכוי אני מאמין שהערעור של המדינה ידחה ואני רוצה להאמין ששלושת השופטים במחוזי שישמעו את הערעור הזה יקבעו שהמעשים שאיבגי עשה באישום הראשון שהם בכלל לא מוחשיים הם לא מעשים פליליים והם לא עברו את התחום המוסר ואני רוצה להאמין שיזכו אותו.

חלק מהפוסט של רשף לוי

רשף לוי העלה פוסט מאוד מאוד קשה בנושא, מה דעתך על הפוסט?

מכיוון שאני מכיר את העדות של רשף לוי במשטרה הייתי בהלם לקרוא את הדברים שהוא כתב, אין מחלוקת שרשף לוי נתן למשטרה שני שמות של מתלוננות שבסופו של יום הגיעו לכתב האישום. אני לא ראיתי בכל תיק החקירה עדות לכך שרשף לוי התקשר למתלוננות, ההפך הוא הנכון, המתלוננת שכן העידה בבית המשפט טוענת שהיא מעולם לא שוחחה עם רשף לוי והטענה שרשף לוי טוען שהוא שוחח איתה בטלפון והביא את השם שלה למשטרה אחרי שיחה איתה די הפילה אותי מהכיסא. סימן ששיקרו לי, שיקרו לפרקליטות ושיקרו לשופט, כשאני אומר שיקרו אני מתכוון לחוקרי המשטרה שחקרו את התיק הזה ולמתלוננת שטענה שמעולם לא דיברה עם רשף לוי. הטענה שבבורר היה נוהל איבגי היא טענה מומצאת הוא העיד חד משמעית שבבורר  הכיר רק אישה אחת שלטענתה הוטרדה על ידי איבגי והוא לא היה מוכן למסור את השם שלה והאישה הזאת לא נחקרה במשטרה חד משמעית, הוא  העיד בעדות שלו במשטרה ב- 2016 שהוא לא הכיר נשים נוספת בבורר שהוטרדו , ולדעתי הפוסט שלו הוא פוסט פופוליסטי שכל מטרתו הוא ליצור תגובות  אוהדות ולהרים את קרנו בעיני הציבור. עוד אני אוסיף שהלקוח טוען שהוא שקרן, רשף כתב בפוסט שהוא התקשר אליו מיד אחרי הגשת כתב האישום ואמר לו שיהיה גבר ושייקח אחריות ויודה לא היה ולא נברא, רשף מעולם לא שוחח עם הלקוח שלי אני לא יודע מה אוכל אותו כנראה שהקנאה אוכלת אותו וזה מה שגורם לו לכתוב את הדברים שהוא כתב כנגד איבגי.

אם מה שרשף לוי כתב בפוסט שלו הוא נכון, שהוא דיבר עם המתלוננת העיקרית כנגד איבגי שבגינה הוא הורשע והוא זה שעורר אצלה את הסיפור ולא המשטרה ומדובר בחומר חקירה מהותי שהועלם מההגנה, אני אעשה הכל כדי לפתוח את המשפט מחדש, אני אעשה הכל כדי להראות את השקרים ששיקרו לשופט, בין אם זה הפרקליטות או החוקרים ובין אם זה המתלוננת, כיוון שהשופט נתן משקל של ממש לדרך שבה הפרשה נחשפה ע"י א' כנימוק להרשעה. אם הדרך היא אחרת ולרשף לוי יש יד בדבר, לדעתי הדבר היה צריך להיות מובא בפני בית המשפט ולא מועלם מההגנה.

מה דעתך על מצבו של איבגי כיום?

איבגי איבד ממשקלו עשרים קילוגרם מאז שהפרשה התחילה, הוא התבגר בעשר שנים מבלי שחלפו עשר שנים. הוא לוקח קשה מאוד את הרדיפה התקשורתית, הוא לוקח קשה מאוד את העוול שעושים לו בתקשורת. איבגי מאמין במערכת המשפט במדינת ישראל והוא מאמין שיקבל צדק גם בבית המשפט המחוזי.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות