בשנה הבאה בקריית אתא: תכנית מיוחדת וראשונה מסוגה בארץ להכנת בני הנוער לשירות צבאי. סימולציות, הכנה למבחנים ועוד

תכנית חדשה להכנה לצה"ל בקרית אתא. התוכנית הינה ראשונה מסוגה בארץ וממומנת על ידי העירייה במטרה למקסם את פוטנציאל נתוני הגיוס של בני הנוער לקראת גיוסם לצה"ל

עיריית קריית אתא תפעיל בשנת הלימודים הבאה תכנית ייחודית וראשונה מסוגה בארץ להכנה מעמיקה לצו ההתייצבות בלשכת הגיוס עבור בני הנוער בעיר העומדים לקראת שירותם הצבאי. התכנית הינה ביוזמת ראש העיר יעקב פרץ ובמימון מלא של העירייה ותתקיים בכל כיתות י"א בחטיבה העליונה רוגוזין, באולפנית שח"ם ובישיבה התיכונית.

החל מכיתה י"א מתחיל בבתי הספר התיכוניים תהליך להכנת בני הנוער לשירות צבאי או לאומי במטרה לחזק את נכונותם לשירות משמעותי ואת מוכנותם לו. רבים מהתלמידים אינם מבינים את חשיבות הצו הראשון ונתוני הגיוס הקובעים את השיבוץ בצה"ל ועל כן נולד הצורך בהדרכה מתאימה על מנת להכין את בני הנוער בצורה מיטבית לקראת גיוסם.

התכנית תכלול סדנאות מקיפות ותציע לבני הנוער כלים אפקטיביים וחדשניים תוך התמקדות בבחינות הפסיכוטכניות באמצעות הדרכות פרונטליות, אפליקציה ייעודית, נגישות לאתר וחוברת הכנה למבחני סימולציה. מטרת התכנית היא להביא למיקסום הפוטנציאל של כל תלמיד ושיפור נתוני הגיוס שלו (עלייה בציוני הקב"א והדפ"ר) המהווים גורם מכריע בשיבוץ בתפקיד בצבא. כל תלמיד ישתתף ב-2 סדנאות מלאות בהם ילמד מהו הצו הראשון וחשיבותו, כיצד מתכוננים אליו, מהם מסלולי השירות, חיזוק מיומנויות, אינטראקציה בינאישית ועוד.  הסדנאות יועברו ע"י מכון קידום בהדרכת מדריכי פסיכומטרי בעלי ניסיון שעברו הכשרה לטובת הנושא.

בשנים האחרונות חלה עלייה מתמדת בשיעור הגיוס לצה"ל בקרית אתא הודות למאמץ העירוני המוקדש לנושא זה. בקרית אתא קיים מודל רשותי ייחודי אשר מוכיח את עצמו בהצלחה שנה אחר שנה. בבסיסו של המודל קיימת ראייה כוללת ועמוקה, תוך שיתוף פעולה מלא של כל הגורמים, הן בחינוך הפורמלי והן בחינוך הבלתי פורמלי.

ע"פ נתוני משרד הביטחון שיעור הגיוס בקרב גברים בקרית אתא עלה השנה  ועומד על 83.6% – מעל הממוצע הארצי העומד על 71.9% וביחס לממוצע האשכול העומד על 78.7%. בקרב הנשים שיעור הגיוס עומד על  67.6% שהוא גבוה ממוצע האשכול והממוצע הארצי העומד על 58%. בחטיבה העליונה "רוגוזין", קיימת עלייה בשיעור המתגייסים מדי שנה. ע"פ הנתונים בחטיבה העליונה רוגוזין 93% מהגברים ו-92% מהנשים מתגייסים לצה"ל כאשר גם כאן נרשמה עלייה בשיעור המתגייסים ללוחמה ולקצונה.

ראש העיר, יעקב פרץ:"  ישנה חשיבות לבניית תוכניות עבודה המגדירות את היעדים עם דגש על מעקב ובקרה והמשך שיתוף פועלה פורה בין צה"ל והרשות. מערכת החינוך העירונית מפעילה מגוון פעילויות בנושא זה, מתוך ראיה מערכתית ,על פיה הגיוס, הינו חלק בלתי נפרד מהכשרת הנוער לאזרחות טובה."

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות