גם בקורונה – השירות הפסיכולוגי של מינהל החינוך בעיריית חיפה מקיים סדרת הרצאות ומפגשי הורים בזום לקראת כיתה א'

ריבי שני, מנהלת השירות הפסיכולוגי-חינוכי בעיריית חיפה: "השנה בעקבות הקורונה והשהייה בבתים, פנו אלינו הורים רבים עם התלבטויות שונות"

מידי שנה מקיים השירות הפסיכולוגי-חינוכי של עיריית חיפה סדנאות בגני הילדים, מפגשים עם הורים ועם צוותי גני הילדים, על מנת להקל על הילדים את המעבר מגן הילדים לבית הספר. השנה, בשל משבר הקורונה, תהליך ההכנה לקראת העלייה לכיתה א' יהיה שונה.

ריבי שני, מנהלת השירות הפסיכולוגי-חינוכי בעיריית חיפה: "המעבר לבית הספר היסודי הוא מעבר מרגש, אשר מעלה לא-פעם גם חששות ותהיות. השנה בעקבות הקורונה והשהייה בבתים, פנו אלינו הורים רבים עם התלבטויות שונות-האם הילד שלי יהיה מוכן למרות התקופה הארוכה שבה לא היה גן? האם ציידנו אותו במיטב הכלים? האם בית הספר יצליח להכיל את הקשיים הייחודיים שלו? איך יצליחו הילדים להסתגל למסגרת גדולה עם דרישות? מה עוד אנחנו כהורים יכולים לעשות?.

מינהל החינוך בעיריית חיפה נערך בעזרת השירות הפסיכולוגי העירוני לתת מענה להורים וילדיהם וילוו את תהליך קליטת הילדים שיגיעו לכיתות א' לאחר תהליך הכנה קצר יחסית.

דילמות ושאלות אלו ואחרות עמדו במוקד סדרת הרצאות שנפתחו באמצעות אפליקציית "זום" להורים שילדיהם למדו השנה בגני החובה. את ההרצאות העבירו פסיכולוגיות המתמחות בטיפול בגיל הרך, ובהן הציגו סוגיות הנוגעות לתהליכי שינוי והעניקו כלים בעזרתם יוכלו ההורים לסייע לילדים בתהליכי המעבר וההסתגלות.

"תקופת הקורונה", מדגישות הפסיכולוגיות בהרצאותיהן מלווה אמנם במתח ובצורך של הילדים להסתגל כל פעם מחדש מהגן לבית, לקפסולות ול"שגרה", אך עם זאת אלה הם גם ימים שהעניקו להורים וילדיהם, ניסיון בהתמודדות עם שינויים, כמו גם היכרות וידע על נקודות החוסן של הילדים.

בנוסף, קיבלו ההורים בהרצאות כלים כיצד ביכולתם לסייע לילדיהם בהסתגלות למעברים, חיזוק מיומנויות בתחום השפה והחשיבה, בתחום הרגשי, בתחום החברתי ובתחום הפיזי-מוטורי.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות