מחקר שמוביל ביה”ח שערי צדק: “50 אחוז ממחלימי הקורונה ממשיכים להרגיש חולשה וקשיים נשימתיים חודשים לאחר שנדבקו, רבים מהם היו חולים קלים”

מחקר שמוביל ביה"ח "שערי צדק" מצביע על חומרת מחלת הקורונה, גם לאחר שאדם הבריא: "50 אחוז מחולי קורונה שנבדקו ממשיכים לחוות חולשה כללית וקשיים נשימתיים, שבועות עד חודשים לאחר שהחלימו. רוב החולים לא חזרו למצב ולתפקוד שבהם היו לפני שחלו בקורונה"

תוצאות ראשונות למחקר שמוביל מכון הריאות במרכז הרפואי שערי צדק:
לפחות 50 אחוז מחולי קורונה שנבדקו ממשיכים לחוות חולשה כללית וקשיים נשימתיים, שבועות עד חודשים לאחר שהחלימו. רוב החולים לא חזרו למצב ולתפקוד שבהם היו לפני שחלו בקורונה.
המחקר שמתבצע במכון הריאות של שערי צדק בדק עד עכשיו כמה עשרות מטופלים שחלו בקורונה בדרגות שונות והחלימו. נבדקו חולים קלים, בינוניים וגם חולים שהיו במצב קשה.
מתוצאות המחקר עולה כי כ- 50 אחוז מהמחלימים שנבדקו עד כה סובלים מתסמינים ללא קשר בהכרח לחומרת המחלה.
במחקר נמצא כי גם לחולי קורונה קלים עלול להיווצר נזק ריאתי לטווח ארוך ולעומתם חולים שהיו במצב קשה לא בהכרח מדווחים על קשיים או תחושה קשה.
בשבועות הקרובים ייבדקו עוד מאות חולים נוספים שכבר פנו להשתתף במחקר.
כלל החולים שישתתפו ייבדקו שוב חצי שנה לאחר הבדיקה הראשונית על מנת להבין את ההשפעה ארוכת הטווח.
"בין התסמינים שבדקנו מצאנו חולשה כללית אצל רוב הנבדקים, תלונות על שיעול ואו קוצר נשימה, הופעה של פיברוזיס לייפת ריאתי, הפרעה חסימתית וחשד ליתר לחץ דם ריאתי. אנו עורכים את הבדיקות המקיפות על מנת למנוע החמרה בתסמינים אלו ולתת מענה בשלב מוקדם של המחלות. אנו פונים לכלל חולי הקורונה אשר היו מאושפזים בבתי החולים השונים בישראל או במלוניות להשתתף במחקר מעקב זה. המחקר מתאים למטופלים בטווח של 3 עד 6 חודשים לאחר השחרור מבית החולים. מומלץ לבוא מוקדם ככל שניתן כדי שנוכל לעשות מעקב ואיתור מוקדם של מחלות ריאתיות.
כל חולה קורונה שהיה מאושפז באחד מבתי החולים בישראל יכול לקבוע תור במרפאת ריאות של שערי צדק ולבקש להשתתף במחקר מעקב זה", מסביר פרופ' גבריאל איזביצקי מנהל מכון הריאות במרכז הרפואי שערי צדק ויוזם המחקר.
להצטרפות למחקר ולקבלת מידע נוסף ניתן ליצור קשר עם מכון הריאות
במרכז הרפואי שערי צדק
בטל': 02-6555999.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות