בעוד חצי שנה יסתיימו העבודות להקמת מחלף ביאליק צפון. המחלף ישרת את תושבי השכונה החדשה "נאות אפק" והשכונות הצפוניות בקריית ביאליק

עד סוף שנת 2020 יסתיימו העבודות להקמתו של מחלף ביאליק צפון (שדרות ח"ן) בכביש 22. המחלף החדש ייתן פתרון תחבורתי ראוי הן לתושבי שכונת "נאות אפק" והן לתושבים הוותיקים המתגוררים בשכונות הצפוניות

לצד הקמת שכונת "נאות אפק" בצדה המזרחי של הכביש עוקף קריות, נמשכות העבודות להקמתו של מחלף נוסף על כביש 22 לטובת חיבור שכונת צור שלום עם השכונה החדשה.

המחלף מוקם מול שדרות ח"ן בצור שלום על ידי חברת נתיבי ישראל.  ועדת השמות הממשלתית החליטה להעניק למחלף החדש את השם "ביאליק צפון".

הקמתו של מחלף ״ביאליק צפון״ (שדרות ח"ן) הנה חלק מפרויקט בנייתה של שכונת "נאות אפק״, בה ייבנו 4,573 יחידות דיור. בשנה החולפת השכונה אוכלסה על ידי הדיירים הראשונים ובחודשים הקרובים צפויים איכלוסים נוספים.  בשכונה כבר פועל בית ספר יסודי "מיתרים", 8 גני ילדים ומעון יום ובימים אלו מושלמות העבודות להקמתו של בית הכנסת הראשון.

המחלף החדש ייתן פתרון תחבורתי ראוי הן לתושבי שכונת "נאות אפק" והן לתושבים הוותיקים המתגוררים בשכונות הצפוניות של העיר. כמו כן, המחלף יאפשר נגישות מירבית לאזור התעשייה קריית ביאליק שאף הוא עומד בפני ההרחבה ויוריד את עומסי התנועה בכניסות וביציאות. יתרה מכך, מחלף ״ביאליק צפון״ ישמש ככניסה הראשית לשכונת "נאות אפק" מכיוון הכביש עוקף קריות.  היום נאלצים הנהגים לרדת לכביש 22 במחלף ביאליק דרום (אזור שכונת אפק) ויוצרים עומס תחבורתי  בעיקר ברחובות חוגלה, התל, חיים ועגנון, שהנם רחובות עירוניים צפופי אוכלוסייה.

ראש העיר אלי דוקורסקי  שעוקב מקרוב לאחר התקדמות העבודות במחלף ציין כי "כבר היום תושבי העיר נהנים מהנוחות והנגישות שאפשרה הקמתו של הכביש 22. יחד עם זאת, עם הפיתוח המואץ של העיר , הקמתן של השכונות החדשות וגידול במספר התושבים, יש צורך להיערך מראש להגדלת עומסי התחבורה, לתכנן ולבנות את המחלפים החדשים במקביל להקמתן של השכונות. המחלף החדש יאפשר ויסות עומסי התחבורה ונגישות לאזור התעשייה קריית ביאליק אשר תשפר את הפעילות העסקית של האזור כולו".

 

בתמונה: ראש העיר אלי דוקורסקי עם סגן ומ"מ ראש העיר יוסי אזריאל, מנכ"ל העירייה ליאור טרגן ונציגי חברת נתיבי ישראל באתר העבודות מחלף "ביאליק צפון"

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות