הורה להורה בנשר: הורים מיוחדים לילדים מיוחדים

בימים אלו הסתיים בנשר קורס "הורה להורה" מטעם המרכז למשפחה במחלקה לשירותים חברתיים נשר וארגון קשר. הקורס הכשיר הורים לילדים עם מוגבלויות להעניק ליווי ותמיכה להורים אחרים.

הורים לילדים עם מוגבלויות מתמודדים עם שינוי קיצוני המכניס לחייהם התמודדויות חדשות ולא מוכרות בכל תחומי החיים, ביניהם קשיים בנגישות למידע ושירותים, תחושה של בידוד, ניכור חברתי, אי ודאות, מצוקה רגשית, עומס וסטיגמה. לאור כך הוחלט במרכז למשפחה בעיריית נשר להרים את הכפפה ולייצר את המפגש המפרה הזה בין הורים לילדים עם מוגבלויות שכבר שעברו את הקורס להורים פחות מנוסים שמתמודדים עם כל אותן תחושות. ארגון ״קשר״ העוסק גם הוא בסיוע למשפחות אלו ברחבי הארץ, הצטרף למשימה ושילב כוחות יחד עם העירייה. הורים רבים משתפים כי השיח והלמידה עם הורים כמותם, אשר חוו תחושות אלו בעצמם, היה מאוד משמעותי בהתמודדות בדרך. ההורים 'הוותיקים' צברו ניסיון ודרכי התמודדות ורבים מהם חשים בצורך לתמוך ולסייע להורים אחרים מתוך הזדהות עם מצבם. הקורס נמצא יעיל במיוחד מתוך תפיסת הייחודיות של קשר בין הורה להורה ולא של מדריך מול הורים. לצורך הקורס נבנה מודל של קורס הכשרה, המכשיר הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ללוות הורים כמותם ובעצם להפכם למדריכים. חניכי הקורס העמיקו בתכנים של תמיכה והקשבה, חוסן והתמודדות, מידע וזכויות ועוד, תוך התנסות מעשית.
אדווה קאופמן, המשנה לראש העיר ומחזיקת תיק הרווחה, נעמי מנדלבאום-מנהלת המרכז למשפחה ובת-שבע זגורי, רכזת המתנדבים במרכז למשפחה לקחו חלק במעמד חלוקת התעודות שהתקיים באוויר הפתוח במתכונת מצומצמת עקב המצב. אדווה קאופמן, בעצמה אימא לצעירה עם מוגבלות ציינה בדבריה את תחושת הבדידות החברתית אותה חווה הורה לילד עם מוגבלות "אני יודעת שאילו היה לי הורה מלווה, תקופת השיקום הייתה קלה יותר וקצרה יותר". נעמי מנדלבאום הוסיפה ״היכולת שלכם, בוגרי הקורס, לגייס את הניסיון והכוחות שלכם ולהשפיע על מציאות של הורים כמותכם היא ייחודית ויקרה מפז, נצלו אותה״. המרכז למשפחה מזמין הורים לילדים עם צרכים מיוחדים הנמצאים בתוך מצב אי וודאות, התלבטות קשיים, תחושת חוסר הבנה מהסביבה מערבולת רגשות, או העדר מידע, לפנות למרכז למשפחה בעיריית נשר ולהיעזר בהורים בוגרי הקורס שהמעניקים את הליווי בהתנדבות.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות