מחאת התרבות גם בחיפה: נגני הסימפונית וביג בנד חיפה בהופעה מרגשת במתחם האודיטוריום, פותחים בבלה צ'או ומסיימים בניגון 'התקווה' מלא בדמעות ותקווה

דניס וול, מפיק הסימפונית חיפה: כשאמרו לצ'רצ'יל בזמן המלחמה לקחת את תקציב התרבות ולהעביר לצבא הוא שאל "אז בשביל מה אנחנו נלחמים?"

מחאת התרבות: התזמורת הסימפונית של חיפה וביג בנד חיפה הצטרפו למאבק הארצי של פורום מוסדות התרבות, תחת הכותרת- מספיק להתאפק ולחכות שיהיה טוב, הגיע הזמן להשמיע את קולנו! היום, שלישי, בצהריים, התפרסו ברחבת האודיטוריום  במרכז הכרמל- כל הנגנים, מנצחים ומלווים של הסימפונית בראשות של המנהל דניס וול, והשמיעו את זעקתם התרבותית בניגונים מלטפים, כואבים וגם שמחים. הקהל הרב שהגיע להזדהות עם הסימפונית, רקד עימם, אמר דברי תמיכה ואף שר עם הסימפונית את התקווה בביצוע מרגש.

מחאת התרבות החיפאית. צילום ניוזים צפוןמחאת התרבות החיפאית. צילום ניוזים צפון
דניס וול. צילום ניוזים צפון

דניס וול, מפיק ומפקח סימפונית חיפה, לניוזים: אנחנו נגני התזמורת הסימפונית חיפה עומדים מחוץ לאולם ההופעות שלנו ולא יודעים איך ומתי נחזור, מתי נחזור לבית שלנו. בשבילנו הנגנים להופיע על הבמה זה האוויר לנשימה שלנו. נוצר מצב קשה בעקבות משבר הקורונה שאף אחד לא יודע איך לצאת ממנו, כשההצהרות על יציאה ב14 ביוני הם לא בגדר המציאות, בדיוק כמו בספורט גם אולם התרבות צריך הכנה, חזרות, עזרה כלכלית ועוד. לפי ידיעתי התזמורות לא קיבלו שום עזרה מהמדינה בתקופה זו, אנחנו הנגנים אנשים שאוהבים לעבוד קשה, חוזרים באחת בלילה מהופעה ויוצאים בשבע וחצי כבר לחזרת בוקר, לא מרוויחים משכורות עתק, אנחנו באמת עובדים קשה בשביל לשמח אנשים. יש נגנים שלצערי מתקרבים למצב קשה שלא יודעים  איך הם יוכלו להתנהל בעתיד . אנשים שקיבלו 33 שקלים אבטלה! אנחנו נמצאים במצב של מעגל תקוע, כל הנגנים כרגע בחל"ת ואנחנו לא באמת מקבלים דמי אבטלה, המשכורות של הנגנים נמוכות לכן הם נאלצים ללמד במקביל לעבודת בתזמורת ועכשיו כשאנחנו חוזרים ללמד כדי לשרוד כלכלית המדינה לוקחת מאיתנו את דמי האבטלה. לסיום אצטט את המנהיג הדגול- צ'רצ'יל, כשאמרו לו בזמן מלחמת העולם לקחת את תקציב התרבות ולהעביר לצבא הוא אמר "אז בשביל מה אנחנו נלחמים?" אז אני שואל בשביל מה אנחנו נלחמים עכשיו אם לא בכדי שנוכל לחזור לחיינו כמה שיותר מהר. אנחנו צריכים עזרה ממשרד התרבות ומהממשלה , בלתי אפשרי לפתוח אולמות ולקיים הופעות ב-35 אחוז תפוסה ובמרחק 2 כיסאות ללא תמיכה כלכלית רחבה. הקהל שלנו הוא ברובו יחסית מבוגר לכן מובן מאליו שייקח זמן להחזיר את כולם אלינו בצורה של שמירה על ביטחונם האישי."

מנגנים על החיים. הסימפונית. צילום ניוזים צפון
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות