בעוד ראש עיריית צפת דורש מתושביו לנהוג לפי צו הבריאות, הוא עצמו מצפצף על ההוראות ומעורר את כעסם של התושבים – גם ביום העצמאות

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה מצליח בימים אלו להכעיס תושבים רבים: בעוד הוא דורש מהתושבים לנהוג לפי צו הבריאות, הוא עושה מה שטוב בעיניו: מחגיגת יום הולדת לעצמו בעירייה עם משתתפים רבים, בניגוד להוראות ועוד. וגם: חגיגות העצמאות שהחליט למנוע מתושבים בשכונות רבות. איך הוא הסביר את זה?

ראשי עיר רבים בכל המדינה מהווים דוגמא עבור תושביהם בכל הנוגע למשבר הקורונה וההיענות לצווי הבריאות ולהוראות.

אלא שנראה שראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, לפי גורמים שונים בעירייה ומקרב תושבים שונים, פשוט מצפצף על ההוראות ועושה כטוב בעיניו.

בעוד רבים מנעו מילדיהם להגיע לביקור בערב חג הפסח, בנו של שוקי אוחנה שכלל לא גר בצפת, הופיע לליל הסדר בניגוד להוראות. העניין הזה עורר כעס בקרב שכנים של אוחנה שצפו במתרחש, אך זה היה מעין פתיח למה שקרה לפני מספר ימים:

כבוד ראש העיר שוקי אוחנה חגג יום הולדת והוא לא היה מוכן לוותר על החגיגות הגדולות וכך קרה שבניגוד להנחיות: עשרות בכירים מהנהלת עיריית צפת חגגו יחדיו יום הולדת לראש העיר, שוקי אוחנה.

בץחילת השבוע בבוקר נערך בלשכת עיריית צפת, יום הולדת לראש העיר שוקי אוחנה. בניגוד להנחיות משרד הבריאות, כ-30 בכירים מהנהלת העיר יתכנסו בחדר אחד יחדיו ובכך הפרו חמורות את הנחיות משרד הבריאות.
גורמים בעירייה מתחו ביקורת קשה על אוחנה ואמרו: "זה לא המקרה הראשון, בו מופרת ברגל גסה הנחיית משרד הבריאות בעיריית צפת. רק לפני קצת יותר משבועיים, אירעה חשיפה מביכה, במהלכה נודע כי ראש העיר, שוקי אוחנה הפר את הנחיות משרד הבריאות המחמירות בערב חג הפסח, כאשר הזמין לביתו של בנו, המתגורר במרכז הארץ.
מן הראוי היה שנבחרי ציבור ובוודאי שמדובר בעשרות עובדים בכירים בעיריית צפת ישמשו דוגמא ומופת, הן לתושבי העיר והן למערך האכיפה, הנדרש להטיל קנסות על תושבים הפועלים בניגוד להנחיות משרד הבריאות. התרופפות יתר של ההנחיות עלולה להחזיר את צפת אחורה עד כדי סגר מוחלט. הקורונה כאן ועל בכירי הנהלת העיר להתנהג בהתאם".

מעיריית צפת נמסר בתגובה בעניין זה: "אין תגובה".

אלא שזה לא הדבר היחידי שאוחנה עשה בשבוע האחרון והפנה אליו כעס של תושבים בעיר: אתמול במהלך יום העצמאות עבר גרר עליו הייתה מוזיקה לטובת שכונות שונות בעיר. אלא שראש העיר שוקי אוחנה החליט שחגיגות עצמאות לא צריכות להיות בשכונות בהם ציבור חרדי. אלא שהחגיגות לא נעדרו רק מהשכונות החרדיות אלא גם מהשכונות הוותיקות בכנען ובדרום שנדהמו שהם נעדרו מהחגיגות.

"יממה קודם פקדו תושבים מהמגזר החרדי את בתי העלמין וקראו קדיש גם על קברי חיילים, אבל בשביל ראש העיר אוחנה הציבור הזה לא מעוניין בחגיגות עצמאות משום מה", אומרים תושבים בכנען.

ואילו לפי פרסומי העירייה: "בשל התחשבות בתושבים החלטנו לעצור את הפעילות המוזיקלית באזורים אלו כחלק מהערבות ההדדית בין התושבים..במהלך ל"ג בעומר יתקיימו מופעים מיוחדים בדגש על השכונות בהן לא ביקרנו במהלך יום העצמאות".

תושב בכנען אמר ל"ניוזים צפון": "שוקי אוחנה מדבר על ערבות הדדית ולפי החרדים שמחזיקים אותו בגרון- הערבות ההדדית היא למנוע מאיתנו חגיגות עצמאות אבל לאפשר הילולה במהלך ל"ג בעומר. אז אולי בשם אותה ערבות שיחסוך מאיתנו את הילולת ל"ג בעומר".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות