מחכים לדירה החדשה: האם משבר הקורונה מצדיק דחיית מסירת דירות קבלן?

עורך דין גיא יעקב. צילום יעקב רביבועורך דין גיא יעקב. צילום יעקב רביבו

כפי שניתן להבין, מדובר בניסוח סעיף מאוד מעורפל וקשה לתת קריאת כיוון כללית שתכסה את כל קשת האפשרויות. יחד עם זאת, ניתן לראות בפסיקת בית המשפט מגמה בעניינים כאלה. המגמה האמורה היא מצמצמת מאוד ומטילה על הקבלן את נטל ההוכחה להתקיימות התנאים המצדיקים איחור במסירה. למשל, נפסק בעבר כי עיכובים הקשורים בצדדים שלישיים (עירייה, ועדה מקומית, חברת החשמל וכיו"ב) אינם עיכובים המצדיקים איחור במסירת הדירה וישנה פסיקה הקובעת כי במדינת ישראל אפילו מלחמה (!) אינו מצב שלא צפוי מראש… יחד עם זאת, מהצד השני, אנו נמצאים בתקופה חריגה ביותר, אשר כוללת בחובה השבתה נרחבת במשק, ובתי המשפט טרם נדרשו לדון באופן ספציפי במשבר הנוכחי. יחד עם זאת, בהקשר הנוכחי ניתנה הנחיית משרד האוצר לפיה אין להכיר בעיכובים בענף הבנייה בהקשר לקורונה כנובעים מכוח עליון, זאת בשל ההכרה בענף כחיוני וככזה שההגבלות אינן חלות עליו. אין ספק שהחלטה זו תקשה מאוד על קבלנים להסתמך על המשבר הנוכחי כסיבה מוצדקת למסירת דירה באיחור.

לכן, לסיכום, על לקוחות העומדים בפני איחור בקבלת דירתם מהקבלן, לקרוא בקפידה את הוראות ההסכם, לבחון את התקיימות הסעיפים הרלוונטיים ואופן ניסוחם, ובמידת הצורך לקבל ייעוץ משפטי ספציפי למקרה שלהם.

 

הטור נכתב על ידי  עורך דין גיא יעקב, ממשרד עו”ד ‘יעקב’ המתמחה במשפט אזרחי ומקרקעין.  

ניתן ליצור קשר עם עו"ד יעקב לשם קבלת ייעוץ ראשוני באמצעות משרדו בטלפון 04-9920006, או בנייד 054-5765155.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות