הרופאים הופתעו לגלות: במוחה של קשישה שהתעלפה התגלה גידול ענק

סיפור מפתיע עם סוף טוב: קשישה תושבת הגליל המערבי, שנמצאה מחוסרת הכרה, הובאה למרכז הרפואי לגליל, שם עברה צילומי הדמיה, במהלכם התברר שבמוחה היה גידול ענק, עליו לא היה ידוע לפני כן, וחייה ניצלו בדקה ה-90

פניה חייקין, בת 88 מכרמיאל, הובאה למרכז הרפואי במצב קשה לאחר שנמצאה סמוך לבריכת שחייה בעירה. מהתיק הרפואי עלה, כי אינה סובלת ממחלות רקע שעלולות לגרום למצב זה.

בבדיקת CT התברר, כי במוחה נמצא גידול בקוטר 7 ס"מ, שדימם וגרם ללחץ אדיר על המוח.

המטופלת, שבעת הגעתה היתה מעורפלת הכרה, הוכנסה בדחיפות לחדר ניתוח, שם עברה ניתוח קרניוטומיה (פתיחה כירורגית של עצם הגולגולת) ע"י הנוירוכירורג הבכיר ד"ר סרגיי אבזגאוז, במהלכו הוסר הגידול בשלמותו, תוך שימוש בציוד חדיש ומתקדם.

למרבה המזל התברר שהגידול היה שפיר וכי אין צורך בטיפולים אונקולוגיים מורכבים.

בתום הניתוח הועברה פניה לאישפוז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי, במהלכו חזרה להכרה מלאה, וכעבור ארבעה ימים שוחררה לשיקום גריאטרי במוסד שיקומי, כשהיא במצב טוב.

ד"ר אבזגאוז: "פניה הגיעה ברגע האחרון ועברה ניתוח מציל חיים, לאחר קבלת הממצאים על הגידול. כבר זמן רב לא ראיתי גידול כה גדול מסוג זה. העובדה שהיתה במצב שמור יחסית, בשל הפעילות הספורטיבית שהקפידה לעשות, סייעה לה להתגבר על הטראומה בצורה מהירה, ויש כאן מסר על החשיבות שבשמירה על הגוף בגילים מבוגרים. למרות הניתוח המורכב, ההתאוששות היתה מהירה ותוך פרק זמן קצר היא החלה להתהלך במחלקה".

פניה, שעלתה מרוסיה לפני ארבע שנים עם נכדיה וניניה ודוברת רוסית בלבד, סיפרה: "מעולם לא היו לי בעיות רפואיות רציניות. באותו בוקר הלכתי לבריכה כרגיל. במהלך השחייה הרגשתי חולשה גדולה. יצאתי החוצה להתלבש, והדבר הבא שאני זוכרת זה שהתעוררתי באמבולנס. הופתעתי כשהרופאים סיפרו לי על הגידול. הדבר היחיד שמעציב אותי הוא שלא אוכל לשחות בקרוב".

מנהל המחלקה הנוירוכירורגית, פרופ' ז'אן סוסטיאל, ומנהל המרכז, פרופ' מסעד ברהום, הדגישו כי שוב הוכח כמה חשוב שבמקום כמו המרכז הרפואי לגליל, הנמצא בגליל בפרט ובפריפריה בכלל, ניתנים שירותים נוירוכירורגיים מצילי חיים, תוך מניעת מצב בו נאלץ המטופל להיטלטל, כשהוא במצב קשה, לבתי חולים מרוחקים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות