כבוד לחיפה: גבריאל בן חיים זכה בתואר מצטיין נשיאת האוניברסיטה הפתוחה

וכך כתב גבריאל לאחר הטקס: "למידה היא לא נחלתם של יחידים בעלי כישרון מיוחד, אלא חלק בלתי נפרד מהיותנו אנושיים. כשהתחלתי ללמוד באוניברסיטה הפתוחה לא היו לי ציפיות גבוהות. חשבתי שאקח כמה קורסים, אנסה לעבור אותם בציונים סבירים, ואולי יום אחד אשלים תואר. עם הזמן נחשפתי להיקף ״האינפלציה האקדמית״ איתה הדור שלנו מתמודד. אם בעבר תואר היה מספיק לקריירה יציבה, כיום בכדי להצליח בשוק העבודה הדינמי של המאה ה-21 גם תואר שני לא מספיק ובפועל אנו נדרשים להמשיך וללמוד כל החיים. הצלחה בלמידה ובכלל היא תוצר של השקעה, שימוש באסטרטגיות מתאימות ופיתוח מיומנויות לאורך זמן. As simple as that. אם אנחנו לא מגיעים לתוצאות הרצויות בעקביות והשקענו את המאמצים – המשמעות היא לא ש״אין לנו את היכולת״ אלא פשוט שכנראה ויש דרך אחרת, יעילה יותר, להשקיע את המאמצים שלנו.

כאדם עם הפרעות קשב שכמעט ונשר מהלימודים בבית הספר ואף פעם לא התחבר לרעיון של ״לשנן לבחינות״, לקחתי על עצמי את האתגר – לאסוף את הידע המחקרי לגבי למידה נכונה ולנסות ליישם אותו על עצמי. אני שמח ומעט מתרגש שהצלחתי לממש את החלק הראשון באתגר ולהגיע להיות מצטיין נשיא באוניברסיטה הפתוחה. השלב הבא יהיה להנגיש את הידע לגבי למידה נכונה והטעויות השכיחות שסטודנטים עושים. וחשוב מכך את ההבנה שהמגבלה היחידה שלנו היא רק המרחק אליו אנחנו נותנים לעצמנו לכוון. כי למידה רחוקה מלהיות מתנה השמורה לבעלי כישרון מיוחד, אלא חלק בלתי נפרד מאיתנו."

תעודת מצטיין. גבריאל בן חיים. צילום עצמי

גבריאל, מה קורה קדימה?

אני מתכנן ללמוד תואר שני במדעי החברה בחוץ לארץ על מנת להביא לארץ איסוף רעיונות מתחומים שונים כיצד להשתמש ע"י ידע ומחקרים לפתרונות של בעיות חברתיות.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות