כבוד לחיפה: גבריאל בן חיים זכה בתואר מצטיין נשיאת האוניברסיטה הפתוחה

כבוד לעיר: גבריאל בן חיים, חיפאי שורשי יליד העיר, קיבל אמש את התואר מצטיין נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' מימי אייזנשטדט ללימודי תואר ראשון, אותן סיים במגמת פסיכולוגיה. גבריאל בן ה-27 מחזיק ברזומה רחב מאוד, מתפקיד יו״ר ארגון מודל האו״ם בישראל ונשיא אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה ועד הובלת פרויקטים עם משרד החוץ, כנסת ישראל ושגרירויות זרות לקידום צעירים לדיפלומטיה, מנהיגות חברתית ומאבק ב-BDS ובאנטישמיות. בפרויקטים הנ"ל שהתנהלו כמו ״כנסת צעירה"- ניהלו גבריאל ושותפיו לדרך  צעירים מכל הארץ, לימדו אותם על הכלים הפרלמנטרים ובשיא הפרויקט ביום ההולדת של הכנסת, הם היו חברי כנסת ליום אחד, נאמו במליאה וניהלו את הוועדות לצד חברי הכנסת והשרים. פרויקטים נוספים בהם היה שותף גבריאל כללו את ״דור העתיד הישראלי באו״ם״- כל שנה ביחד עם משרד החוץ בוחרים צעיר ישראלי ושולחים אותו להצטרף למשלחת הישראלית באו״ם. ״אקדמיה לשגרירים״ - סטודנטים לומדים על דיפלומטיה משגרירים ודיפלומטים בכירים והוצאת משלחות ליעדים שונים בעולם כגון משלחת למטה האומות המאוחדות בניו יורק שם ייצג גבריאל את ישראל בכנס מנהיגים צעירים באו״ם, יחד עם הקבוצה הנבחרת אותה הפגיש עם שגרירים ומנהיגים צעירים מרחבי העולם וכן עם ארגונים פרו ישראלים. כיום גבריאל משמש כחבר בועדת ההיגוי לאנליטיקות למידה באוניברסיטה הפתוחה- ועדה שבוחנת כיצד להשתמש ב- Data science על מנץ לייעל את הלמידה וההוראה ולזהות נקודות תקיעות של סטודנטים ולתכנן להם התערבויות ממוקדות, כשבמקביל הוא עובד על מיזם לצמצום נשירה וקידום מצויינות בהשכלה הגבוהה יחד עם אגודת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה והיו"ר, ליאור פליק, ובנוסף, משמש גבריאל כנציג הסטודנטים בבית הדין של האוניברסיטה הפתוחה וכחבר בועדת הרווחה של עיריית חיפה שם הוא נחשב לפעיל מרכזי בתחום.  
Tags

וכך כתב גבריאל לאחר הטקס: “למידה היא לא נחלתם של יחידים בעלי כישרון מיוחד, אלא חלק בלתי נפרד מהיותנו אנושיים. כשהתחלתי ללמוד באוניברסיטה הפתוחה לא היו לי ציפיות גבוהות. חשבתי שאקח כמה קורסים, אנסה לעבור אותם בציונים סבירים, ואולי יום אחד אשלים תואר. עם הזמן נחשפתי להיקף ״האינפלציה האקדמית״ איתה הדור שלנו מתמודד. אם בעבר תואר היה מספיק לקריירה יציבה, כיום בכדי להצליח בשוק העבודה הדינמי של המאה ה-21 גם תואר שני לא מספיק ובפועל אנו נדרשים להמשיך וללמוד כל החיים. הצלחה בלמידה ובכלל היא תוצר של השקעה, שימוש באסטרטגיות מתאימות ופיתוח מיומנויות לאורך זמן. As simple as that. אם אנחנו לא מגיעים לתוצאות הרצויות בעקביות והשקענו את המאמצים – המשמעות היא לא ש״אין לנו את היכולת״ אלא פשוט שכנראה ויש דרך אחרת, יעילה יותר, להשקיע את המאמצים שלנו.

כאדם עם הפרעות קשב שכמעט ונשר מהלימודים בבית הספר ואף פעם לא התחבר לרעיון של ״לשנן לבחינות״, לקחתי על עצמי את האתגר – לאסוף את הידע המחקרי לגבי למידה נכונה ולנסות ליישם אותו על עצמי. אני שמח ומעט מתרגש שהצלחתי לממש את החלק הראשון באתגר ולהגיע להיות מצטיין נשיא באוניברסיטה הפתוחה. השלב הבא יהיה להנגיש את הידע לגבי למידה נכונה והטעויות השכיחות שסטודנטים עושים. וחשוב מכך את ההבנה שהמגבלה היחידה שלנו היא רק המרחק אליו אנחנו נותנים לעצמנו לכוון. כי למידה רחוקה מלהיות מתנה השמורה לבעלי כישרון מיוחד, אלא חלק בלתי נפרד מאיתנו.”

תעודת מצטיין. גבריאל בן חיים. צילום עצמי

גבריאל, מה קורה קדימה?

אני מתכנן ללמוד תואר שני במדעי החברה בחוץ לארץ על מנת להביא לארץ איסוף רעיונות מתחומים שונים כיצד להשתמש ע”י ידע ומחקרים לפתרונות של בעיות חברתיות.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות
Close
Close