משרד הבריאות המליץ על פתיחת בית החולים בקריית אתא שיהיה הגדול בכל הצפון עם 2200 מיטות אשפוז

משרד הבריאות המליץ להעתיק את המרכז הרפואי "כרמל" לקריית אתא. בית החולים בקרית אתא יכלול 2,200 מיטות אשפוז בשטח של 6,400 דונם וצפוי להיות בית החולים הגדול בצפון

 

משרד הבריאות הגיש את המלצתו להעתקת המרכז הרפואי "כרמל" לקריית אתא – למתחם משולש גלעם החדש המתוכנן להוות מרכז חדשני הכולל בית חולים , מרכז אקדמי ושטחי תעסוקה ומסחר. ע"פ המלצת משרד הבריאות, בית חולים "כרמל" במתכונתו הנוכחית יעבור למרכז הרפואי ‘בני ציון’.

כזכור, בינואר 2018 אושרה תוכנית הבנייה בקריית אתא (תמ"ל 1025) הכוללת 12,500 יחידות דיור, והקמת בית חולים אזורי חדש עם 2,200 מיטות, המשתרע על שטח כולל של כ־6,400 דונם. מדובר במרכז הרפואי הגדול באזור כאשר הקמתו תתבצע בשלושה שלבים, כשבכל שלב יתווספו מחלקות ומיטות אשפוז במרכזים הרפואיים המרכיבים אותו. בנוסף יוקמו מרפאות ומכונים רפואיים רב-תחומיים, יחידות שירות רווחה ושירותים פרא-רפואיים, מגורי סגל ומרכז החלמה למטופלים וקרובי משפחה.

המרכז הרפואי נמצא במיקום אסטרטגי וייתן מענה לצרכי תושבי האיזור. המרכז המתוכנן נמצא במיקום גיאוגרפי המרושת על ידי מערכות כבישים ותחבורה עירוניות ובינעירוניות – בסמוך אליו עובר כביש חוצה ישראל, הרכבת המתוכננת מחיפה לנצרת ומערכות הסעת המונים והמטרונית. בצידו של בית החולים מתוכנן לקום מוסד אקדמי שיוכל להתקשר אל בית החולים בתחומי לימוד ומחקר רפואיים או טכנולוגיים, שטחי תעסוקה ומסחר ותעשיות עתירות ידע, מחקר ופיתוח. המתחם צפוי להוות מוקד שיאפשר מתן פתרונות תעסוקה מגוונים ומשמעותיים לעשרות אלפי תושבים.

יעקב פרץ: ״המלצות הועדה הבינמשרדית מקדמות את הקמת בית החולים שיביא פתרון למצוקת תושבי האזור ויתרום לפיתוחה של קרית אתא. הקמת בית החולים היא הבשורה הגדולה ביותר לעתיד העיר וקידום התוכנית מסכם מאמץ ארוך ורב שנים אשר יוביל את העיר לעידן של חדשנות ותנופה חסרת תקדים."

 

צילומים הדמיות: עיריית קריית אתא

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות