נמל תעופה חיפה. אם תכננתם לטוס לספרד או צרפת, או אנגליה, קבלו ביטול. צילום ויקיפדיה- Oyoyoyנמל תעופה חיפה. אם תכננתם לטוס לספרד או צרפת, או אנגליה, קבלו ביטול. צילום ויקיפדיה- Oyoyoy

גורמים בענף התעופה: "הארכת המסלול ב-300 מ' בחיפה, לא תשנה את היעדים אליהם ניתן יהיה לטוס. הטיסות ימשיכו להיות רק ליעדים כמו לרנקה. שדה התעופה בחיפה לא יכול לקלוט מטוסים בינוניים אפילו"

ראשי עיריית חיפה חגגו אמש מה שהם מכנים "הישג" - הארכת מסלול התעופה בנמל התעופה בחיפה ב-300 מ'. לאחר שהוציאו מאות אלפי שקלים על התנגדות לנמל החדש, אתמול העירייה התקפלה. הבעיה: ההסכמה על הארכת המסלול כבר הייתה בזמנו של יונה יהב. והבעיה הגדולה יותר: לפי גורמים בענף התעופה, הדבר לא יביא לטיסות ליעדים רחוקים מהקיים, כך שמטוסים בינוניים אפילו לא יוכלו להשתמש בו. אז על מה החגיגה?


ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, יצאה בהכרזות של ניצחון וחגיגות אמש לאחר שלדבריה השיגה את הסכמת משרד התחבורה להארכת מסלול הטיסה בשדה התעופה בחיפה ב-300 מ' נוספים. התמורה שנאלצה העירייה לתת הייתה גדולה הרבה יותר: כשעיריית חיפה הודיעה כי היא מתקפלת ונסוגה מהתנגדותה לתוכנית הנמל בעיר, וכן לתוכנית הרחבת שדה התעופה הבינלאומי שקידמה בשטחו.

התוצאה: לפי גורמי תעופה- המלול בחיפה אינו רחב כדי לאפשר נחיתה והמראה של מטוסים בינוניים אפילו, אלא רק מטוסים צרי מבנה – שהמשמעות שהטיסות יתאפשרו ליעדים כמו לרנקה, כריתים – יעדים שבין כה ניתן לטוס אליהם גם היום מחיפה.

מלבד זאת – נמל התעופה בחיפה, הוא נמל מיושן ואינו מבוסס טיסת מכשירים – כך שלפי גורמי התעופה רוב חברות התעופה יעדיפו שלא לנחות שם ובטח לא עם מטוסים בינוניים וגדולים – גם אם המסלול היה מאפשר זאת.

 

אולי גם זה יעניין אותך

ובכלל, בשנים אלו הולכת ומסתיימת התוכנית להקמת נמל תעופה משלים לבן גוריון שיוקם ברמת דוד. מדובר בנמל תעופה מאוד גדול, מודרני, מאובזר ובעל מסלולים רחבים וארוכים – נמל תעופה שחברות התעופה יעדיפו לנחות בו.

לפי אום גורמים – לא ברור מתי יוארך המסלול בנמל התעופה בחיפה ואם הוא יהיה רלוונטי כשיפתח נמל התעופה באמת דוד. מלבד זאת – ההערכה היא כי הטיסות שימשיכו לצאת מחיפה, יהיו בעיקר טיסות של ישראלים ליעדים בחו"ל וזה לא יביא לטיסות לתוך ישראל וחיפה – כך שחיפה לא תהנה מכך כלכלית.

תגובות:
עוד ניוזים בשבילך