השתלה מוצלחת של רקמת שחלה בחולת סרטן בבית החולים כרמל

רק לאחר כשלוש שנים מאז נלקחו ממנה רקמות השחלה ורק לאחר שסימה את הטיפול האנטי סרטני והוגדרה ככבריאה לחלוטין ממחלת הסרטן, הגיעה המטופלת למפגש חוזר עם צוות המקצוענים של כרמל. בצוות הרב מקצועי ישבו ודנו, מנהלת מכון הפיריון של כרמל פרופ' מרתה דירנפלד וד"ר גיל פאר מהיחידה לשימור פיריון, ד"ר לודמילה אוסטרובסקי המנתחת האונקולוגית, פרופ' עופר לביא מנהל המערך שהוא גם מומחה לגינקואונקולוגיה ובנוסף הצטרף לצוות פרופ' דרור מאירוב מביה"ח תל השומר. פרופ מאירוב נחשב לאוטוריטה בינלאומית בתחום שימור הפיריון והוא הרופא הראשון בעולם שהצליח להביא לידי לידת ילד חיי לאחר הקפאה והשתלת רקמת שחלה.

לאחר דיון ארוך ומעמיק החליט הצוות המקצועי על ביצוע השתלת רקמת השחלה אשר הוקפאה בטרם הטיפול. ד"ר גיל פאר מסביר כי התהליך כלל הכנת האישה לניתוח אנדוסקופי, הפשרת רקמת השחלה המוקפאת והשתלה של הרקמות המופשרות בגוף האישה.

ההשתלה של רקמות השחלה שבוצעה ע"י הצוות של כרמל אשר כלל את ד"ר לודלמילה אוסטרובסקי ד"ר גיל פאר ופרופ' מאירוב בוצעה ב־4 אתרים. בתוך השחלות מימין ומשמאל ובשני אתרים בסמוך לשחלות בצידי קרום הצפק במטרה להגביר את הסיכוי לקליטת רקמת השחלה.

בהמשך הטיפול ולאחר ההחלמה של המטופלת תבוצע המתנה של 4 חודשים עד ניטור הפעילות השחלתית  על ידי בדיקות דם, ולאחר מכן בתיאום ותזמון עם האישה יישקל ביצוע גירוי של הרקמה המושתלת לצורך הפקת ביציות.

פרופ' מרתה דירנפלד מנהלת יחידת הפריון וה־IVF של כרמל עדכנה כי היחידה בכרמל מציעה כיום לנשים בישראל את כל מגוון האפשרויות לשימור פריון באיכות וברמה הבינלאומית הגבוה ביותר. "אנו מציעים כיום לנשים שירות של הקפאת ביציות, הקפאת עוברים וגם הקפאה של רקמת שחלה. כל הטיפולים נעשים כאן אצלנו ביחידה בדיסקרטיות מלאה ומוצעים לנשים חולות סרטן ,לנשים לצורך שימור פריון סוציאלי המתכננות הריונות מאוחרים. טיפולי שימור הפריון המתקדמים שלנו בכרמל מצטרפים לשורה ארוכה של שירותים בתחום הפריון וההפריה החוץ גופית הנעשים כאן ביחידה עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד, צוות סיעודי  וצוות סוציאלי רגיש וחם ושירותי מעבדה צמודים עם צוותי מעבדה ואמבריולוגים מקצועיים מיומנים ובעלי ניסיון רב".

מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל פרופ' עופר לביא סיכם: "הקפאת רקמת שחלה היא הטכנולוגיה החדישה והמורכבת ביותר בעולם בתחום שימור הפריון. לטכנולוגיה זאת עדיין מעט ניסיון עולמי. בכל העולם ישנם רק עשרות בודדות של ילדים שנולדו כתוצאה מהשתלת רקמת שחלה ואנו שמחים להיות בכרמל מפורצי ומובילי הדרך בתחום שימור הפריון בישראל. אני מאמין כי היכולת להקפיא ולהשתיל בהמשך רקמת שחלה היא אחת מהטכנולוגיות שתאפשרנה בעתיד בעיקר לחולות אונקולוגיות את היכולת לבייץ באופן טבעי לצורך השגת היריון. מערך שימור הפריון והטכנולוגיה הנוכחית  של השתלת רקמת שחלה שהוקפאה אצלנו מעמידה את מערך נשים בכלל ואת יחידת הפריון שלנו כאחת היחידות המובילות בישראל וכולנו גאים בכך".

 

צילום: אלי דדון

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות