מרפאה ייחודית לאי ספיקת לב מתקדמת ללקוחות כללית במרכז לרפואה יועצת זבולון

השתלמות מהלב: ד"ר מחמוד אבו עקל מומחה בקרדיולוגיה בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי הוא הראשון שסיים השתלמות עמיתים(התמחות על) מוכרת כאן בארץ באי ספיקת לב מתקדמת. כבר במהלך ההתמחות פתח מרפאת אי ספיקת לב במרכז לרפואה יועצת זבולון ובזכותה נחסכים מהחולים אשפוזים מיותרים בבתי החולים

 

ד"ר אבו עקל (36), תושב ערערה התמחה ברפואה פנימית בבית החולים מאיר והתמחות בקרדיולוגיה במרכז רפואי כרמל ולאחרונה סיים השתלמות עמיתים באי ספיקת לב מתקדמת בבית חולים בלינסון.

"שמחתי על ההזדמנות שניתנה לי להיות הראשון בארץ שמשתלם בתחום חשוב זה. ההשתלמות תרמה לי רבות מקצועית ואישית כאשר במהלכה התגבשה זהותי כרופא אי ספיקת לב" משתף ד"ר אבו עקל.

אי ספיקת לב הינה בעיה שכיחה בארץ ובעולם, חולים באי־ספיקת לב עלולים לסבול מתוחלת חיים קצרה ומאיכות חיים ירודה: להתקשות בפעולות שכרוכות במאמצים פיזיים (למשל, לעלות במדרגות) ולסבול מתופעות כמו קוצר נשימה בשעות הלילה ובצקות באיברי גוף שונים ובהם הריאות והרגליים. המטופלים שסובלים מאי ספיקת לב עלולים להתאשפז שוב ושוב ואף נשקפת סכנה לחייהם. תחום זה נמצא בלמידה והתפתחות מתמדת וכיום קיימים מספר קווים של טיפול, החל מטיפול תרופתי, דרך  מכשירים וקוצבים מיוחדים ועד השתלת לב מלאכותי או השתלת לב מתורם.

במקביל להשתלמות, ד"ר אבו עקל לקח חלק בפתיחת מרפאת אי ספיקת לב בזבולון, מדובר במרפאה ייחודית בתוך מחלקת קרדיולוגיה,  אשר נותנת מענה לחולי אי ספיקת לב של כללית ברחבי מחוז ומניתוח הנתונים עולה שבעקבות פתיחת המרפאה, חלה ירידה במספר האשפוזים בשל אי ספיקת לב. בימים אלה מתרחב השירות גם למרכז הרפואי לין בחיפה.

"אני מברכת את ד"ר אבו עקל עם סיום ההשתלמות באי ספיקת לב, והשתלבותו במרפאות הייחודיות בזבולון ובלין", אמרה ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, "תחום הקרדיולוגיה מתקדם ללא הפסק ואנו פועלים ליישם בקהילה את המתודולוגיות העדכניות ביותר ובפרט בכל הקשור לאי ספיקת לב, ממנה סובלים מטופלים רבים בחיי היומיום שלהם. הקשר ההדוק בין המרפאות בקהילה למחלקות קרדיולוגיה בבתי החולים של כללית מאפשרים לנו לפתח את השירות ולהיות בקדמת התחום".

"המוטו שלי בחיים הוא אהבת האדם והעזרה לזולת. לכן בחרתי ללמוד רפואה, אני קם בבוקר במטרה לעזור לאנשים ולהקל על סבלם. בחרתי לעבוד בכללית, כאן המטופלים במרכז. המסר שלי למטופלים הוא, להיות אופטימיים וחיוביים, זה מאוד עוזר בטיפול וחשוב לדעת שאומנם אי ספיקת לב הינה מחלה יחסית קשה, אך כיום ישנן תרופות טובות וטיפולים מתקדמים שיכולים לעזור בטיפול במחלה" מסכם ד"ר אבו עקל.

את ד"ר אבו עקל ניתן לפגוש במחלקת קרדיולוגיה במרכזים הרפואיים של כללית במחוז, לין וזבולון. לתאום תור, לאחר הפנית הרופא המטפל, יש לפנות למחלקת קרדיולוגיה במרכזים לין וזבולון.

 

 

צילום: כללית מחוז חיפה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות