תושב הקריות תובע את ביה"ח "אסותא-מכבי" בחיפה: "בגלל רשלנות שלהם בניתוח לקיצור קיבה, הפכתי לנכה, שבר כלי"

לתביעה צורפה גם חוות דעתו של ד"ר אביאל רועי-שפירא, מומחה בכירורגיה כללית וטיפול נמרץ, שכתב כי: "עובר לאירועי הרשלנות, היה התובע, אדם כבד גוף אך פעיל חברתית ותעסוקתית, פרנס את עצמו בכבוד וחי חיים מלאים ומספקים. לאחר כל אלה הפך באחת לבעל מום, סובל מנכות קשה, לא מסוגל להתרחק ממקום בו ניתן להקיא, לא מסוגל לעבוד וסובל מכאבים עזים ויומיומיים עד כי פעולה כה פשוטה וטבעית – פעולת האכילה הפכה קשה עד מאוד עבורו. מעבר לכך הוא סובל נזקים נוירולוגיים חמורים, רגליו אינן נושאות אותו, הוא מתהלך למרחקים קצרים בלבד ואף זאת תוך מאמץ ניכר. לעיתים עקב חוסר יציבות מתרחשות נפילות".

עו"ד לביא-אלבז מציינת כי בדו"ח מבקר המדינה מחודש פברואר האחרון, שעוסק בתחום הניתוחים הבריאטריים, נקבע כי קיימת שורה של כשלים החל משלב קבלת ההסכמה מדעת, ההחלטה על סוג הניתוח, עובר דרך ביצוע הניתוח עצמו וכלה במעקב לאחריו, בדומה מאוד לאמור בחוות הדעת מטעם התובע. עוד קובע מבקר המדינה כי לא ניתן להטיל את האחריות על ביצוע המעקב על המטופלים או על קופות החולים בהעדר הכנה והדרכה מתאימה. "נוכח הרווחיות הגבוהה של לפחות חלק מהניתוחים הבריאטריים, עולה צורך להבטיח כי יוסר החשש ששיקול הדעת המקצועי של בית החולים, יושפע מההשלכות הכלכליות של הניתוח והרווח הגלום בו – אם מבחינת הערכה שהמטופל אכן מתאים ומוכן דיו לניתוח ואם מבחינת ההחלטה על סוג הניתוח המתאים למטופל", נכתב בדו"ח.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות