יום העצמאות – טיפים למנגל בריא קצת יותר

ליד הבשרים לשלב הרבה סלטי ירקות טריים לאורך הארוחה עצמה במקום ממרח החומוס והטחינה הרגילים, להפחית תוספות של פיתות, צ'יפס או פחמימות אחרות הנהוגות לאכילה כגון תפוחי אדמה בטטות ותריס.

מבחינת הבחירה בבשר מומלץ להפחית אכילה של נקניקיות, איברי פנים, כנפיים ומוצרי טחונים מעובדים ולהעדיף נתחים רזים כגון חזה עוף, פילה דגי ים כגון סלמון, בקלה, מוסר. בבשר בקר רצוי להתמקד בנתחים יותר רזים כגון הפילה והסינטה שיחסית דלים בשומן לעומת נתחי בקר אחרים המיועדים למנגל. הסוד להכנה של נתחים רזים הנשארים עסיסיים היא הכנה מהירה, צלייה של 3-2 דקות מכל צד של הנתח והוא מוכן.

"השומן הוא זה שנותן את הטעם" היא האמירה השכיחה כשמכינים על האש ואכן הוא אחד מהרכיבים העיקריים הנותן לבשר את הריח והטעם האופייניים שמעוררים את בלוטת הרוק ברגע הראשון שאנחנו מריחים אותו, אולם מכאן גם נובע החיסרון הבריאותי של צורת בישול זו – שומן וחלבון הנצלים על אש גלויה וחזקה גורמים להיווצרות של חומרים לא בריאים בבשר, כאלו שאף נמצאו במחקרים כמסרטנים, במיוחד החלקים השרופים יותר, על כן רצוי לשים לב לא לצלות מידי את הבשרים.

רצוי ללוות את הארוחה בשתייה של מים ומשקאות ללא סוכר למיניהם. מבחינת אלכוהול, עדיף שתייה של יין אדום על פני סוגים אחרים. נמצא שהיין האדום מכיל רכיבים בריאותיים העוזרים למתן את ההשפעה הרעה של אותם חומרים מסרטנים הנוצרים בצליה של המזון.

קינוחים בריאים שיכולים ללוות את הארוחה הם פירות טריים, פיצוחים שניתן לאכול טבעיים ולא קלויים והקינוח המושלם – בננה צלויה. פשוט להניח בננה שלמה עם הקליפה על האש שנחלשת בסוף ולאחר כרבע שעה נוצר קינוח מתוק והכי טבעי שיש ללא חומרים משמרים.

רצוי לאכול ליד השולחן ולא לנשנש תוך כדי עיסוק אחר, כאשר אנחנו מקדישים תשומת לב למזון אנחנו מודעים יותר לכמויות שאכלנו ולתחושת השובע של גופנו. ארוחה גדולה מידי מעמיסה על הגוף וגורמת לתחושה של עייפות וכבדות ובתכנון נכון של הרכב הארוחה ניתן להימנע מכך.

לסיום, כדאי לנצל את החג לא רק למצלה אלא גם לטיולים בחיק הטבע, לפעילות ספורט אהובה וביקור באתרי מורשת ברחבי הארץ הפתוחים לציבור ללא עלות.

 

 

צילום: דוברות כללית

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות