'קליש, אל תהרסי את העיר!!!' טור סיכום חצי השנה האחרונה בחיפה

בני יזרעאל. מסכם חצי שנה לא קלה. אלבום פרטיבני יזרעאל. מסכם חצי שנה לא קלה. אלבום פרטי

רציתם רוח של שינוי? קיבלתם אדמה חרוכה, בכייה לדורות

ובכן, תושבי חיפה היקרים, עברה חצי שנה מאז שעינת קליש רותם נבחרה לראשות העיר על תקן המשיחה על החמור הלבן, זאת שתושיע את העיר מהרודן ששלט בה בכח הזרוע והשאיר אותה חרבה ועשנה…. ואתם כבר מרגישים את רוחות השינוי שהביאה עימה הגברת קליש רותם יחד עם החונטה הצמודה? מרגישים? אז זהו, שכן, רוחות השינוי הביאו את העיר חיפה, לטענת רבים, למצב הכי גרוע שהייתה בו במשך דורות, בחצי שנה הספיקה ראש העיר החדשה לעשות כמעט את כל הטעויות האפשריות וזאת רק משום שעדיין לא הספיקה עוד והיא ככל הנראה תשלים את הטעויות החסרות בקרוב (כבר אמנה חלק מהן). אבל כל זה, חיפאים יקרים שלי, לא התחיל יום אחרי שנבחרה ראש העיר אלא הרבה לפני, הרבה לפני, וכי למה ומדוע בחרתם אתם, כמעט שני שליש מתושבי העיר חיפה באותה קליש רותם שתנהיג את העיר? כי היא הייתה מוכשרת לכך? כי היה לה ברזומה ניהול עיר או ועד בית? כי היא הקיפה עצמה בכוחות אנושיים מיוחדים, אמיצים, ועילאיים, כי המצע שלה היה פנומנלי? כי היא דיברה אליכם? כי היא דיברה בכלל? כי יש משהו שקשור אליה שגרם לכם לבחור בה? לא ולא חברים שלי היקרים, לא ולא. בחרתם בה כולכם, טוב אולי לא כולכם, אבל 90 אחוז מכם בחרו בה משנאה, מהשלילי, מהלא ולא, בחרתם בה כי היא הובילה את רוח השינוי שקראה 'רק לא ביבי', סליחה, 'רק לא יונה'. החדירו לכם בכפית היישר אל תוך המוח הצרוב שלכם שיונה הוא הרוע בהתגלמותו, האיש שהפך את העיר לבית קברות, האיש שבגללו לא מתחשק לכם לגור בעיר הכרמל. אז בחרתם בה. רוח של שינוי. ומה נשאר לכם מכל זה עכשיו? כמו שמורה אהוב עלי היה אומר לנו בכיתה 'אדים מנאדים', זה מה שנשאר לכם, אדמה חרוכה, בכייה לדורות. אני לא הייתי מחסידי יונה יהב וזה בלשון המעטה אבל כשצריך לבחור בין הרע לרע יותר לא בוחרים ברע יותר, לא, בוחרים בזה שיכול לעשות טוב יותר וכאן הייתה הטעות שלכם, חברים שלי, חיפאים יקרים. אני אמרתי לכם, ביקשתי, כמעט התחננתי לפני הבחירות, אל תעשו את זה, אל, מנהיג לא בוחרים כאילו היה שחקן בכדורעף חופים או זאת שתצבע לך את השיער, למרות שאני בטוח שרובכם.ן היה משקיע יותר מחשבה בבחירות אותם אלה מאשר בפתק ששם בקלפי, ראש עיר בוחרים בחשיבה קדימה של חמש שנים לפחות, בוחרים בטוב יותר לתפקיד ולא עשיתם.ן כך ועכשיו אתם.ן יודעים.ות את זה.

יושב בצד, נהנה, וזוכה לאהבת החיפאים. יהביושב בצד, נהנה, וזוכה לאהבת החיפאים. יהב

ומי מחייך בסיפוק מהצד? יונה יהב        

חצי שנה עברה מאז שעינת קליש רותם נכנסה לתפקידה, חיפאים שלי, חצי שנה שהיא מצליחה לעשות טעויות של טירונית וזאת עקב בעיות אגו או עצות אחיתופל או סתם מחוסר הבנה את תפקידה. חצי שנה שבה היא הצליחה לגרום לחלק גדול מאוד ממי שהצביע לה להבין שעשה טעות וליתר לחשוב על זה שאולי עשו טעות כי לא נעים להם לחשוב שטעו. ומי יושב בצד ומחייך לו בהנאה ובצדק? יונה יהב, ראש העיר שלא רציתם, אותו רק-לא-יונה, שכשעזב את הלשכה עמדו כמעט כל עובדי העירייה ומחאו כפיים והזילו דמעה, אותו ראש עיר לשעבר שלא יכול היום לעבור בסופר מבלי לזכות למאות לחיצות ידיים והתנצלויות רפות על כי לא בחרו בו, אותו ראש עיר לשעבר שכל פוסט שלו זכה אחרי הבחירות למאות רבות של לייקים ותגובות, אותו ראש עיר לשעבר שהיה אולי לא טוב מאוד ועשה לא מעט טעויות, חלקן קשות, אבל היה יותר טוב ממה שבחרתם. יונה השאיר אחריו עיר לתפארת, מהשיפוץ בכרמל, לעיר התחתית השוקקת, הטיילת הארוכה והיפה, עשרות מלונות חדשים, כרמלית משופצת, אצטדיון לתפארת, מטרונית חדשה, שכונות חדשות ועד מכללות ומגדלים חדשים, יונה יהב רצה לעשות טוב לעיר לעוד קדנציה אחת, שישלים את הברקת הפנלים שאולי יחזירו את העטרה שאבדה לחיפה עם הזמן ובצדק, אבל זה נגמר ועכשיו כל מה שנותר זה שראש העיר וצוותה יזכו מן ההפקר וייקחו את הקרדיטים על עשייה של 15 שנה כאילו הייתה שלהם. אז בחרתם, חיפאים טובים, ברוח השינוי וקיבלתם שינוי. איזה שינוי? כזה:

זרקתם בזמן, הרווחתם. זרקתם לא בזמן, קבלו דו"ח. צילום: עצמימסתכסכת עם הוועדים. קליש. משאיות זבל בפתח העירייה

הטעויות של עינת קליש רותם

חצי שנה עברה מאז שעינת קליש רותם נבחרה לראשות העיר והביאה עימה את הגוורדיה שלה, שלאף אחד מהם, חוץ ממי שלוחש לה באוזן ולכאורה זה שמנהל את העיר, צוק נחשון, סגנה היקר, אין זכות אפילו להרים את העט ולהעביר אותו למקום אחר בשולחן, לא כל שכן להוציא איזה שקל או שניים חס וחלילה על מנת לעשות איזה מעשה טוב בעיר, כמו שלחשה לי בשקט באוזן השבוע מישהי בכירה בעירייה, 'היא לא נותנת לנו לעשות כלום, סורי. כלום. ידיי כבולות'. ומה עשתה ראש העיר בזמן הזה? פיטרה וביזתה את מנכ"ל העירייה האהוד והמוכשר גדי מרגלית כשעשתה זאת ביום אחד ללא התרעה וללא זמן חפיפה מה שפגם בתפקוד העיר עד שנבחר מנכ"ל חדש לאחר תקופה ארוכה, היא מינתה סגן ראש עיר מהסיעה הערבית שלאחר הפגנות כנגדו וכנגד מה שהוא מייצג ומאמין בו, הוא זז הצידה ובמקומו נבחרה מישהי מהסיעה שלו שמסתבר שדעותיה כדעותיו כמעט. היא שלחה את עובדי העירייה שיחלקו קנסות לבאי מגרש הכדורגל של חיפה בסכום של כ- 150 אלף ₪! היא קיצצה בתקציבים להדר, היא ביטלה אירועים כמו הצובחוץ המסורתי, היא גרמה לתושבי שכונות החוף להרגיש זנוחים, היא נלחמה קשות בעובדי העירייה ובוועד וגרמה לשיבושים קשים בעיר, היא התערבה במערכת הבחירות הארציות ושלחה הודעה מוקלטת לתושבי חיפה שיצביעו למפלגת העבודה, היא זנחה את תושבי קריית חיים, כך הם מעידים, וזלזלה בתושבי חיפה בכלל. וזה רק חלק מהרשימה. החלק שאנחנו יודעים.

לא מגיבה לתקשורת, אבל מנסה לסתום לה את הפה. קרדיט צילום פיקסבייקליש לא מגיבה לתקשורת, אבל מנסה לסתום לה את הפה. קרדיט צילום פיקסביי

ראש העיר לא מגיבה אבל מגישה תביעת השתקה כנגד גוף תקשורת

חצי שנה עברה, חיפאים יקרים, חצי שנה. מישהו דיבר איתכם על המצב בעיר? מישהי פנתה אליכם ישירות? קיבלה אתכם בלשכה שלה? קפצה לביקור? שלא נדבר על איזה חיוך קטן, משהו… ראש העיר לא יוצרת פלגנות בין תושבי העיר שלה כשהיא גורמת לחלק אחד להרגיש נזנח, ראש העיר לא מחרימה את כלי התקשורת בעיר שלה (מילא כלי התקשורת הארציים, מלבד פרויקטים יזומים) ובטח ובטח לא מגישה תביעת השתקה כנגד כלי תקשורת מקומי (ניוזים צפון) שמבקר אותה באופן רציני, מקצועי ואמין ואינה מגיבה לכל ידיעה שהיא, לא היא ולא צוותה המורחב. ראש עיר הוא האבא/ אימא של התושבים, האוזן הקשבת, הוא ראש הממשלה שלכם ואפילו יותר חשוב ממנו… ואתם מרגישים ככה? מישהו מכם? ואני לא מדבר על החונטה הצמודה שליוותה את ראש העיר לאורך כל הדרך ועכשיו מתמנה כל אחד לתפקיד שבא לו כשרובם המכריע לא ממש מתאים לתפקיד, לא אותם אלה שיושבים בלשכה שלה ולא אלה שמונו לתפקידים בכירים, אם מונו מי מהם, מאחר וחלק אף לא הצליח לעבור מינוי. מי מהם עשה משהו בעל ערך עד עכשיו? חצי שנה עברה!!! חצי שנה! שישה חודשים! מה עשו???

צבא הפייקים והטרולים עדיין כאן ומתכוון להישאר. צילום פיקסבייצבא הפייקים והטרולים עדיין כאן ומתכוון להישאר. צילום פיקסביי

צבא הפייקים והטרולים עדיין פעיל ברשתות

חצי שנה עברה וצבא הטרולים והפייקים שהיווה את הכח הקשה שסלל את דרכה של קליש רותם לראשות העיר עדיין נמצא כאן, מסתובב ברשתות החברתיות, בכל הקבוצות של חיפה ומשרה אווירת טרור כנגד כל מי שרק מצייץ כנגד ראש העיר או מי מטעמה ואין בהם לא פחד ולא מורא וחלקם הגדול אף עושה זאת על בסיס יומי בריש גלי. כמו שזה נראה כרגע אתם לא הולכים להיפרד מהם, הם יישארו כאן וימשיכו לשרוף את הקבוצות החיפאיות, להסית, לקלל, לפגוע, לאיים ולעשות רע. מי שמסתובב בקבוצות החיפאיות או בכתבות המפורסמות בפייסבוק על חיפה בעיתונות הארצית בוודאי פגש בהם שם, חלקם אינם תושבי חיפה, חלקם אינם קיימים במציאות וחלקם כוונתם האמיתית עדיין לא התבררה. את רובם המכריע תפגשו בתגובות הנגד, ההשמצות והאיומים שיופנו לטור הנ"ל ברשתות החברתיות, כמו שהן מופנות באופן תדיר, אבל זה כבר עניין לטור חדש.

אין חנייה אבל דוחות חנייה במאות אלפי שקלים יש.אין חנייה אבל דוחות חנייה במאות אלפי שקלים יש.

סיכום: נשארו עוד ארבע וחצי שנים, תאכלו את מה שבישלתם

חצי שנה עברה מאז שעינת קליש רותם נבחרה לראשות העיר חיפה. חצי שנה. יש לה עוד ארבע וחצי שנים בתפקיד. זה מפחיד. מה היא עוד יכולה לעשות לעיר הזאת, לכם, חיפאים יקרים? לא יודע. אמרתי לכם לא להצביע לה והצבעתם, מה עוד יכולתי לעשות…. זהו. הלוואי והייתי יכול לכתוב שלא יהיה עוד טור כזה בעוד חצי השנה, אך מאחר ואני לא יכול סתם לשבת בצד ולראות מה עובר על העיר, עליכם, חברים שלי, זה יקרה. אני מקווה לטוב, באמת, אבל אני סקפטי, כי כזה אני, רק יודע לכתוב, ואם אתבדה אני מבטיח להיות הראשון שיכתוב על זה אלפיים מילים.

חנות סגורה במרכז הכרמלחנות סגורה במרכז הכרמל
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות