סתימת פיות? עינת קליש רותם החלה לשלוח מכתבי ניסיון השתקה לכלי תקשורת ש"מעיזים" למתוח עליה ביקורת, בזמן שהיא אוסרת תגובות לתקשורת?

בכתב איום התביעה שנשלחה מהמחלקה המשפטית בעיריית חיפה ל"ניוזים צפון" נכתב כי בשל הכתבות המותחות ביקורת על העירייה והעומדים בראשה: "פרסומים אלה מייחסים לראש העיר ועובדי העירייה תכונות ומעשים העומדים בסתירה עמוקה ביותר להתנהלות הציבורית והמקצועית הנדרשות מאיש ציבור, הפועל בתפקידו כנאמן הציבור ושלוחו ומשך מהוות 'לשון הרע,".

הבנתם? כלומר- אם נמתחת ביקורת על התנהלות לא סבירה או לא תקנית של אחד מאנשיה של קליש או היא עצמה- אוטומטית זה לשון הרע.

מעניין אם קליש רותם מתייחס ל"מעשים העומדים בסתירה עמוקה להתנהלות הציבורית הנדרשת".. כלשון המכתב ששלחה דרך המחלקה המשפטית לעובדה שהיא עצמה צילמה סרט תעמולה למפלגת העבודה במתקני העירייה – דבר המנוגד לחוק! ואגב: כשפנו לתגובת קליש רותם תנחשו מה קרה? נכון: לא טרחה לחזור עם כל תגובה.

או שמא היא מתכוונת לכך שהעוזר האישי שלה, מר ניר שובר, נאלץ רק לאחרונה לשלם 25 אלף שקל פיצויים לשמואל גלבהרט על קללות והשמצות כלפיו כשכינה אותו למשל: "כלב בן כלב", "מגעיל" או: "סנילי".

או שקליש רותם מתכוונת להתנהגות לא ראויה לעובד ציבור כשרק לאחרונה עולות האשמות קשות של איש עסקים בשם אורן בוקר אמר לאחרונה לאתר "וואלה": "שובר רימה אותי בהרבה מאד כסף וכמו שהוא רימה אותי יש לו עוד הרבה נושים אחרים. זו עובדה בשטח. בהבטחות שווא והבטחות כוזבות הוא לקח אצלי סחורה גם כשחשבון הבנק כבר היה מוגבל, הוא ידע שאין לו כסף לשלם וידע שההמחאות יחזרו. בסוף הוא אמר "אין לי כסף לשלם, תתבע אותי. הוא יכול לפרש את הדברים איך שהוא רוצה. לא איימתי. אני מטפל. יש נגדו תיקי הוצאה לפועל וצווי עיכוב יציאה מהארץ, עיקלנו לו כספים ומטלטלין מהבית. הוא מנסה להתחמק בכל דרך, הוא ניסה לסחוט הנחה לא הגיונית, אמר שאם לא אסכים הוא ייתעלל בי בבית משפט וזה בדיוק מה שהוא עושה".

אגב, גם לכתבה הזו לא קליש רותם, לא העירייה ולא שובר הגיבו…

ונחזור לעניינינו- לגברת קליש רותם הפריעו 2 כתבות שעלו ב"ניוזים צפון" האחת נגעה לסיום עבודתה של אחת מעוזרותיו של מנכ"ל העירייה היוצא גדי מרגלית. אלא שאם הגברת קליש רותם הייתה בקשר עם מחלקת הדוברות שלה עצמה ובעיקר עם ראש מערך הדוברות שלה- מר צחי טרנו, היא הייתה מגלה כי באותו רגע בו עלתה הכתבה- לראשונה מאז כניסתה לתפקיד מר טרנו הרים טלפון לעורכת האתר, אליענה שפר, והסביר כי הפרטים בכתבה אינם עונים למציאות לאשורה. והתוצאה כשיש שיח? הכתבה הוסרה מיידית מהאתר. אבל קליש רותם לא יודעת, כי כנראה היא גם לא מדברת עם מחלקת הדוברות שלה עצמה.

ולגבי הכתבה השנייה בה נטען כי ינתנו קנסות למי שנכנס לרחצה בים ללא מציל, עד היום מערכת "ניוזים צפון" מחכה בקוצר רוח לתגובה מהעירייה בנושא, לתיקון טעות או לכל דבר- ואין קול ואין עונה.

אלא שקליש רותם שלחה את המחלקה המשפטית שלה לכתוב מכתב מאיים שהוא בגדר ניסיון השתקה.

בתגובת המערכת שנשלחה על ידי עורך הדין גיא יעקב נאמר: "דומה כי העירייה המתינה ל/שעת כושר' על מנת להוציא מכתב דרישה המהווה איום ב'תביעת השתקה' על מנת למנוע ביקורת תקשורתית לגיטימית מפעולות העירייה. יובהר כבר כעת- ניסיון זה לא יצלח!".

ועוד: "עיריית חיפה, כמדיניות, אינה נוהגת לתת כל תגובה למתפרסם באתר, וכך אינה מאפשרת לבחון בזמן אמת פרסומים שונים המועלים באתר".

פנינו לתגובת עיריית חיפה, תגובתם: "עיריית חיפה ממתינה לתגובת האתר ניוזים".

כאמור, תגובת האתר ניוזים הועברה לעיריית חיפה, כבר לפני יומיים.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות