הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אימצה את "תכנית כחלון" להפוך את אזור המפרץ למתחמי דיור, תיירות ותעסוקה. שרית גולן שטיינברג: "נפעל בכל הכוח שהתכנית הזו תמומש"

יו"ר איגוד ערים חיפה, עו"ד שרית גולן שטיינברג ברכה על אימוץ התכנית והסבירה עוד:

"התוכנית אותה אישרנו היא החזון שלנו למפרץ חיפה, למעננו ולמען הדורות הבאים. נדרש פה אומץ רב של מקבלי ההחלטות ועבודה קשה מאוד אבל לשם כך נבחרנו. בדיוק כמו פעילי הסביבה שמישירים מבט כבר שנים מול מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל ומול בעלי המפעלים כך גם נדרש מאיתנו. צריך להפנים, אין מקום לתעשייה פטרוכימית בסמוך למגורים.  חובת העירייה לקבל החלטה אמיצה ולהגיד לממשלת ישראל עד כאן. אנו חייבים להתחיל ולסגור את המפעלים הפטרוכימיים, ובוודאי שאין לתת להם אפשרות הרחבה ויש לעצור כל התוכניות הנדונות היום. יש כאן תושבים חולים, תושבים ועובדים שלא יכולים ליהנות מהפרנסה שבבתי הזיקוק. חובה עלינו לפעול להגשמת החזון במוסדות התכנון ובמקביל להכין תוכניות ביחד עם ממשלת ישראל להכשרה תעסוקתית ויצירת עשרות אלפי מקומות תעסוקה חדשים על מנת לתת מענה תעסוקתי למי שלא יעבוד בתעשיות המזהמות". 

 

עו"ד שרית גולן. צילום אלבום פרטיעו"ד שרית גולן. צילום אלבום פרטי

יו"ר איגוד ערים, גולן שטיינברג הוסיפה ואמרה: "אפעל בכל הכח כי תוכנית זו תקודם בתמיכת ממשלת ישראל. זה הדבר הנכון לעשות במקביל ליישום תוכניות לשינוי משק האנרגיה אשר עליו להישען בעיקר על אנרגיות מתחדשות במקום אנרגיות מזהמות".

בדבריה לחברי מליאת הוועדה המקומית אמרה ראש העיר, עינת קליש רותם: "מאז המנדט הבריטי הפכה חיפה לעיר התעשייתית במדינת ישראל ותושביה הורגלו לקבל את המפעלים המזהמים הפוגעים בבריאותם ובאיכות חייהם כעובדה מוגמרת. בתקופת המנדט הונחה גם מסילת הרכבת שיצרה את החיץ הנמשך עד היום בין העיר לים.  באימוץ התכנית אנו משנים את השיח אליו הורגלנו".

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות