ראש עיריית בת-ים, ברוט, עולה להתקפה ומסביר מדוע עצר את בניית המגדלים של חברות נדל”ן ענק. “מגדלים של 25 קומות לא יקומו כאן על גב התושבים” וממה יהנו תושבי השכונות הוותיקות

לגבי השמועה לפיה ברוט יעצור את כל פרויקטים של פינוי-בינוי בעיר, ברוט מכחיש לגמרי ומסביר: "בדיוק להיפך. אני הנחיתי לשחרר את כל החסמים שהיו קיימים היום, ושגרמו לסחבת נוראית. אנחנו נסייע לכל בניין שיבקש לבצע התחדשות עירונית. לפעמים זה יהיה במסגרת תמ״א, ולפעמים גם במסגרת פינוי-בינוי. מה שכן, אנחנו מתכוונים להסב חלק מהתכניות של הפינוי-בינוי, שביקשו להוסיף מספר לא הגיוני של מגדלים חדשים, למסלול מהיר של תמ״א 38/2. זה אומר שיהרסו לגמרי את הבניין, ויבנו אותו מחדש. זה טוב יותר לדיירים מכמה סיבות: זה מהיר הרבה יותר (שנתיים במקום 7-8 שנים), הדיירים יקבלו דירה חדשה וגדולה יותר עם ערך גדול יותר, והם לא יצטרכו לשלם דמי ניהול יקרים (שמגיעים לפעמים ל-1400 שקל) לחברת הניהול של המגדל החדש. הם יגורו בבניין חדש עם 11-12 קומות, ולא מגדל ענק בן 25-35 קומות. זה ישפר את איכות החיים של הדיירים, ונכון – זה גם יפגע קצת ברווח של היזמים. אני מתנצל בפני הקבלנים: אני אוהב אתכם ואני רוצה שתרוויחו, אבל זה בשום אופן לא יהיה על חשבון התושבים שלנו. לא במשמרת שלי".

כמו כן ברוט הכחיש ידיעות לפיהן העירייה עוצרת את פרויקט מתחם הגיבורים: "זה פשוט לא נכון. אנחנו לא קובעים מדיניות לפי התקשורת, אלא רק לפי טובת העיר. וטובת העיר היא להמשיך את הפינוי-בינוי במתחם הגיבורים, כי חייבים לחדש את האיזור.מה שכן, בפרויקט הזה התגלו אי סדרים חמורים לכאורה שנבדקים כרגע על ידי הגורמים הרלוונטיים. זה לא קשור לדיירים. ברגע שנקבל אישור שאפשר להתקדם, הפרויקט ימשיך. אני מקווה שזה לא ייקח יותר מכמה שבועות. אצלנו יפעלו רק על פי החוק, ואני לא אאפשר לאף אחד לסכן את הדיירים או לשלוח יד לקופה הציבורית. לגבי שאר הפרויקטים, ננהל דיונים עם התושבים ונקבל יחד את ההחלטות".

לסוגייה מה ירוויחו התושבים שיבצעו תמ״א 2 בבניין שלהם? ענה ברוט: "לוח זמנים מהיר יותר (שנתיים לעומת 7-8 שנים בפינוי-בינוי), דירה גדולה יותר, בניין נמוך יותר. זה אומר תוספת של פחות שכנים חדשים, פחות פקקים, פחות בעיות בתשתיות, ואיכות חיים גבוהה יותר".

תושבים שכבר קנו דירות במגדלים, גילו שהם נאלצים לשלם 1400 שקלים בחודש עבור דמי ניהול לקבלן. הם פנו לראשי העירייה כדי שיסייעו להם. ברוט מספר: "הסוגיה הזו מדירה שינה מעיני. נפגשתי בימים האחרונים עם תושבים שעברו לאחד המגדלים בעיר, ופשוט עבדו עליהם: אמרו להם שדמי הניהול לחודש יהיו 600 שקלים, והם כעת נדרשים לשלם 1400. הם לא יעמדו בזה. בתמ״א 2 זה לא היה קורה. בכל מקרה, הנחיתי את המחלקה המשפטית למצוא דרך שתאפשר לנו להילחם בתופעה. ביקשתי גם להרכיב רשימה שחורה של יזמים שפגעו או שיקרו לתושבים שלנו – ונדאג להטיל עליהם מגבלות חמורות כדי לשמור על התושבים".

ברוט ממתייחס לשמועות לפיהן גם שהתגלו אי סדרים חמורים בפעולות של הנהלת העיר הקודמת, בנוגע לעסקאות נדל״ן שבוצעו בשנים 2008 עד 2014. "לצערי לא נוכל להתייחס ישירות לסוגיות שנמצאות בבדיקה כעת. אני יכול רק להתחייב שאצלי תהיה אפס סובלנות למי שישלח יד בקופה הציבורית, או שימכור את האינטרס של התושבים לטובת בעלי האינטרסים.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות