8 בתי ספר ממחוז חיפה הגיעו לשלב הגמר בתחרות הבנייה הירוקה

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב מסר: "הבנייה הירוקה מהווה חלק ממערך גדול של פעולות שאנחנו מקדמים בתחום החדשנות בחינוך. לצד התכניות שמקדם המטה חשוב לנו לקדם גם יוזמות מהשדה החינוכי. במהלך הסיורים שלנו ברחבי הארץ, אנו רואים שבבתי ספר רבים צומחות יוזמות מקומיות נפלאות. הידע, הניסיון והיצירתיות של המנהלים והמורים מייצרים מגוון גדול של רעיונות חדשניים. חשוב לנו למנף אותם כדי לשנות את מרחב הלמידה של התלמידים ואת מרחב העבודה של המורים. ולא רק אלא גם לעודד חשיבה פורצת דרך, ששמה בקדמתה את המדע. אני מאחל לבתי הספר הצלחה".

מנהל המחוז, ד"ר סער הראל, ציין: "בתחרות זו בתי הספר מציגים הלכה למעשה את עקרונות הבנייה הירוקה. עקרונות אלו מספקים את התשתית הראויה להפיכת סביבת הלימודים לבריאה ולאיכותית יותר. משמעות הלמידה בבית הספר בבניה ירוקה משמעו צמצום החשיפה של התלמידים למזהמים שמקורם במבנה, הגדלת האור והאוורור הטבעיים ושיפור חווית השהייה במבנה בית הספר, זאת לצד חשיפה לתכנים סביבתיים וחברתיים מתקדמים".

עוד הוסיף ד"ר הראל, כי מחקרים שנערכו על בתי ספר ירוקים ברחבי העולם הצביעו על כך שתלמידים נהנים מציונים גבוהים יותר וניכר צמצום במספר ימי המחלה של צוות המורים והתלמידים כאחד.  מבחינה חינוכית, התלמידים הלומדים בסביבה מחנכת ירוקה נחשפים לתכני קיימות מגוונים ומהווים את דור העתיד אשר יצעיד את התחום קדימה".

מנהלת אגף חינוך וקהילה במשרד להגנת הסביבה, זיוית לינדר, מסרה אף היא: "במסגרת התחרות הילדים וצוותי בתי הספר עוברים תהליך חווייתי של למידה על נושא הבנייה הירוקה. הדרישה שהוצבה בפניהם לייצר חיבור בין ההיבטים הפדגוגים להיבטים הפיזיים מובילה לחשיבה יצירתית, להתנהלות מערכתית רב תחומית ולהעמקה בהיבטים המדעיים של הבנייה. התחרות מאפשרת לבתי הספר לתת ביטוי פיזי לתפיסה הפדגוגית שבית הספר מקדם בנושאי קיימות וסביבה ולייצר מיזם פיזי שיהווה מקום לימוד ויתנהל על פי עקרונות הקיימות".

הילה ביניש מנכ"לית המועצה הישראלית לבנייה ירוקה סיכמה: "התחרות המשותפת שיזמנו היא דרך מצוינת להביא את נושא הקיימות והבנייה הירוקה לבתי ספר דרך למידה, פרויקט יזמי וחשיבה משותפת. היישום בפועל של עקרונות הבנייה הירוקה בבתי הספר מספק את התשתית הראויה להפיכת סביבת הלימודים לבריאה ולאיכותית יותר. הלמידה בבית הספר בבנייה ירוקה, משמעה, צמצום החשיפה של התלמידים למזהמים שמקורם במבנה, הגדלת האור והאוורור הטבעיים ושיפור חווית השהייה הממושכת במבנה בית הספר, זאת לצד חשיפה לתכנים סביבתיים וחברתיים מתקדמים. מבחינה חינוכית, התלמידים הלומדים בסביבה מחנכת ירוקה נחשפים לתכני קיימות מגוונים ומהווים את דור העתיד אשר יצעיד את התחום קדימה".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות