המהפכה הצרפתית בבית החולים "כרמל"

בשנתיים הראשונות הגיעו לכרמל מתנדבים מגרמניה. בשלוש השנים האחרונות מונות הקבוצות  כ־17 מתנדבים  מגרמניה ומצרפת, בהם בנים ובנות.

את הקבוצה מובילות באופן צמוד עובדות המחלקה לעבודה סוציאלית בכרמל. עו"ס ענת אורן גדות אחראית על הקבוצה הגרמנית ועו"ס אליזבט פרץ האחראית על הקבוצה הצרפתית.

שתי העובדות הסוציאליות הנמרצות של כרמל נפגשות עם המתנדבים במפגשים פרטניים וקבוצתיים על מנת לעקוב מקרוב וללוות את החוויות שהם עוברים כאן. בנוסף מקבלים המתנדבים גם תוכנית העשרה העוסקת בנושאים שאינם קשורים לעבודתם השוטפת כמו חגי ישראל, מבנה החברה הישראלית – רב תרבותיות, אקטואליה ועוד.

את השגרירה ואת קבוצת המלווים המכובדים קיבל מנהל ביה"ח כרמל ד"ר אבי גולדברג שברך והודה להם במילים חמות על התגייסותם לטובת פרויקט גרעין כרמל החשוב. השגרירה הלן לה גל הודתה לד"ר גולדברג ולכל צוות בית חולים כרמל ואמרה, "התנדבות בישראל היא בעלת מסורת חזקה, אך בצרפת היא מתפתחת מזה 8 שנים, עם הקמתה של "הסוכנות לשירות לאומי" ב־2010. הסוכנות מציעה לצעירים חוויה חינוכית בעלת ערך ומקלה עליהם את שילובם בחיים המקצועיים.

מאז 2010, כשלוש מאות אלף צרפתים היו מעורבים במשימות התנדבות. ביניהם, כמה אלפים יצאו להתנדב למשימות מחוץ לצרפת בלמעלה ממאה מדינות. ישראל הצטרפה לאחרונה כיעד למתנדבים צרפתים ומספרם בה צומח כל שנה. ישראל היא כעת היעד השני בעולם להתנדבות של צעירים צרפתים. זהו הישג ענק"..

במסגרת " הסוכנות לשירות לאומי" בצרפת, צעירים בני 16 עד 25 יכולים התגייס למען מטרה בעלת ערך ציבורי לתקופה בין שישה חודשים לשנה. ההתנדבות התפתחה בתמיכת שגרירות צרפת בישראל ובזכות מעורבותם של "האגודה להתנדבות" ומשרד הרווחה בישראל ועמותות מקבילות בצרפת. נכחו בפגישה גם כל מנהלי האגודה הישראלית להתנדבות האחראית בישראל על כ־900 מתנדבים בכל שנה.

 

 

בתמונה: השגרירה לה גל, ד"ר גולדברג ומתנדבי כרמל במפגש. צילום: אלי דדון

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות