מה הביא את ראש עיריית חיפה להתקפה חסרת תקדים נגד גזבר העירייה? "די לחגיגה על חשבון משלם המיסים החיפאי"

ראש עיריית חיפה בהתקפה קשה וחסרת תקדים בפוסט גלוי, נגד גזבר העירייה, והכל בשל כנס בים המלח אליו ביקש להוציא מספר עובדים. סופי נקש ושרית גולן שטיינברג עונות לה: "הצביעות נוטפת ממך"

לפני זמן קצר, בצורה חסרת תקדים וחריפה, יצאה ררש עיריית חיםה, עינת קליש רותם נגד גזבר העירייה בפוסט חריג ונוקב שכתבה נגדו, וכך כתבה: "בשבועיים האחרונים גיליתי שגזבר העירייה מוציא מעל 50 מנהלים לכנס השתלמות של שלושה ימים בבית מלון יוקרתי בים המלח. חלקם בכלל לא אמורים להיות שם.

"אני כמובן בעד השתלמויות מקצועיות, וגם אישרתי אותן, אבל השבוע גיליתי שלא כל העובדים שיוצאים למלון, בעלי זיקה מקצועית לכנס שנושאו ״רשויות מקומיות מול אתגר האינפלציה". דרשתי מהגזבר הסבר על הרלוונטיות של כל משתתף, אבל לא קיבלתי".

קליש ממשיכה לתקוף את הגזבר באופן אישי: "במקום לקחת אחריות ניהולית ומקצועית ולוודא שאין טרמפיסטים על נסיעה לשלושה ימים במלון, כפי שהיה נהוג שנים רבות, החליט הגזבר לא להתמודד עם דרישתי להסרת העובדים שאינם רלוונטים לנושא ההשתלמות, והודיע שיבטל את ההשתתפות של כולם. וועד העובדים מיד קפץ על ההזדמנות ואישר את הנסיעה במקומו.

"רק לפני כחודש שלחתי מכתב למשרד הפנים על כספים שקיבל בעבר הגזבר מיו"ר קופת התמלוגים של עיריית חיפה (שהוא רק במקרה גם יו"ר וועד העובדים) עבור היותו דירקטור בקופה. קופה שגם מימנה לו נסיעות לכנסים בבתי מלון באילת. לא בכדי שהוועד רץ להגנתו.

"ציפיתי שגזבר העירייה יתפקד כ"שומר סף" וידאג להפסקת החגיגות על חשבון משלם המיסים. מהוועד כבר מזמן אין לי ציפיות בעניין.

"בניגוד לשוק הפרטי, ייעול ושינוי תרבות ארגונית של מערכת ציבורית הוא תהליך ארוך ואיטי. עשיתי כבר הרבה עבודה ואני מכירה ויודעת מי העובדים שבאים לעבוד ומי העובדים ששכחו מה זה לתת שירות.

"גזבר העיריה זוכה להגנה מלאה מפני פיטורים ע"י ראש העיר, בהיותו "סטטוטורי", וזאת כיוון שהוא אמור לתפקד כ"שומר סף". אין ספק שזה חשוב, השאלה מה קורה כששומר הסף נמנע מלפעול נגד הכשלים?

"אני אמשיך להתמודד בנחישות עם תחלואי המערכת ולגעת בהרגלים ודפוסים קשים שהשתרשו באירגון העירייה עשרות שנים. לא אשקוט ולא אפסיק עד שהמערכת תבריא".

חברת המועצה ומראשי מועצת השינוי, סופי נקש, לא נשארה חייבת ותקפה את קליש רותם: "ראש העיר שמתימרת להציג את עצמה כלוחמת צדק ומנקה אורוות היא האחרונה שיכולה לדבר במיוחד לאחר שהתנועה לאיכות השילטון עתרה לפתיחת חקירה נגדה והיא אמורה להשיב לעתירה.
ראש עיר שלקחה חוקר במסווה של יועץ לרגל אחרי חברי מועצה, שחתמה על חשבוניות בסכום של 2 מיליון שקל עם שמות קוד כמו חנות מכולת או השוד הגדול וטוענת שאינה זוכרת במה מדובר, עדיף שתמלא פיה במים.
"הצביעות נוטפת ממנה, ראש עיר שנכתב בתקופתה אחד מדוחות המבקר החמורים על העסקת יועץ/ חוקר עדיף שתתעסק במניהול העיר ולא בכתיבת פוסטים.
השכר שלה של 53 אלףשקל ברוטו בחודש משולם מהארנונה שלי כדי שהיא תעבוד לטובת העיר ולא תתעסק בפוסטים".

עו"ד שרית גולן שטיינברג מראשי מועצת השינוי בחיפה, הצטרפה לנקש וענתה לראש העיר בתגובה לפוסט: "שוב מבולבלת? מה עם ההשתלמות של מנהל הנדסה לאילת עם שחייה עם דולפינים?
מה עם ההשתלמות של משאבי אנוש? לא התאוששת עד היום מזה שהגזבר קבע מקצועית שהתקציב עם השינויים בר ביצוע והחלטת לסמן לו מטרה על הגב?

"את באמת מעיזה לדבר על ניקוי האורוות ושחיתות כאשר תחתייך התקבל אחד הדוחות הקשים על הפעלת יועץ שכולם מתנערים ממנו חוץ ממך? את מעיזה לדבר על הגזבר ולפגוע בו כאשר ישנה עתירה תלויה ועומדת לבגצ של התנועה לאיכות השלטון בדרישה שהמשטרה תפתח נגדך בחקירה. את זו שבורחת מכל ישיבה ומסכלת דיונים ענייניים בועדת כספים תלמד את הגזבר מנהל תקין?

"הציבור הבין שאת גרועה, לא מנהלת ולא מנהיגה והחלטת לפתוח בקמפיין ניקוי האורוות כאילו את עדיין חברת אופוזיציה מהזן שמגיש שאילתות וצועק יא ליל יא ליל?קליש, את לכלכלת את העירייה ביחד עם הסקיפר שלך. הציבור כבר מזמן הפסיק להתייחס אלייך ולקמפיין היללות שלך".

 

צילום: פייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות